2655
Sök

B230FK läcker olja.

24 Inlägg
2 september 2012
Trådstartare
Hej, som sagt läcker min bil olja! En hel del och har kollat allting inge packningar eller så,men kollade oljereturröret och det verkade rätt oljigt där den gick in i blocket så tog packningspasta och tätade runt om lite granna! det höll i ungefär 2 veckor men nu läcker den så fort man startat upp den, och har kollat överallt på oljereturslangen men har inte hittat en sådan. Kan även tillägga att Rejmes inte hade denna slang.
Så vore tacksam om jag fick något tips om hur jag kan lösa detta!smile

4 586 Inlägg
2 september 2012
Alex019 skrev:
Hej, som sagt läcker min bil olja! En hel del och har kollat allting inge packningar eller så,men kollade oljereturröret och det verkade rätt oljigt där den gick in i blocket så tog packningspasta och tätade runt om lite granna! det höll i ungefär 2 veckor men nu läcker den så fort man startat upp den, och har kollat överallt på oljereturslangen men har inte hittat en sådan. Kan även tillägga att Rejmes inte hade denna slang.
Så vore tacksam om jag fick något tips om hur jag kan lösa detta!smile

oljereturen är knappast någon slang utan ett rör

Skaffa nya packningar till returen så ska det bli bra. Sitter i oring på röret i blocket som säkert är slut. Kolla även så den inte är tät eller vevhuset täppt.

böt tätning på min bil när det läckte på samma ställe. Dock på en 850 turbo
Senast redigerat av jocke_gronberg (2 september 2012)

24 Inlägg
2 september 2012
Trådstartare
Okej tack, får kolla detta wink

Sök