26 augusti 2012
Trådstartare
Hej,
Köpte för 2½ månad sen en a4 3.0 -01. Bara några timmar efter köpet började bilen dunka/misstända och motorelektronik lampan blinkade och tillslut lös den. Åkte tllbaka till säljaren som släckte lampan kollade felkoder och bussningar osv. Bilen har sen dess åkt in på verkstad totalt 6 eller 7 gånger varav säljaren har fått betala 10.000 kronor +, och jag betalat 9 tusen. Det som blivit bytt på bilen är:
-Luftmassemätare
-tändspolar
-tändstift
-luftpump (gav felkoder på den)
-Vakuumslangar
-Bränslefilter
-kollat bränsleblandning
-tvättat och kontrollerat spridarna
och antagligen lite mer, men bilen går fortfarande inte bra.
Ligger jag och kör normalt märks inte problemet speciellt mycket, men nästan varje gång jag gasar så dunkar det till i bilen och den kan ibland även tveka innan den börjar dra iväg. Känns inte som att all kraft finns där heller för den delen.
Pressar jag gaspedalen till botten och försöker varva ur bilen så känns det som att den dels tappar kraft runt 4000 varv och sen vid 5000 varv så känns det som ett varvstopp, den hackar och misständer enormt, fast den borde gå att varva upp till 6000 varv minst.
Någon som har en idé på vad fan det kan vara för fel på den här rullande skrothögen egentligen?
Har säkert missat något, bara att fråga ifall mer info behövs.
/T