5213
Sök

Audi 80 coupe -93 varvar för högt.

308 Inlägg
4 september 2012
Trådstartare
Ska försöka förklara problemet så gott det går...

Igår när jag kom till bilen och skulle starta den så ville den inte, batteriet var dött.. Så jag fick vänta på någon med att komma förbi med startkablar. Jag vet inte ifall jag glömt stereon på men det är ytterst sällsynt. (vet inte ifall detta har något med nästa problemet att göra men berättar bara hur allt gick till.)

Sedan när jag fick starthjälp så låg motorn på ca 2.2k varv vid tomgång och jag lät den bara stå i ca 5 minuter och den fortsatte att hoppa mellan 1.8k-2.2k varv. När jag tröck lite lätt på gasen flög mätaren upp till 4000varv. Började köra för att se om den skulle bete sig bättre, men om mätaren låg på ca 3,5k på 2an och jag tröck ner kopplingen för att växla så hoppade mätaren först upp till 5000varv sedan ner till 2000. Och så höll den på? (när jag stannade kände jag att något luktade lite bränt, vet inte om det var lite placebo i det för att jag var så nervös :p) gick in på affären och handlade, när jag kom tillbaka så skulle jag filma färden hem, men då betedde sig bilen normalt dvs låg vid ca 1000varv och mätaren hoppade inte så kraftigt vid koppling.

Har inte rört bilen sens dess o.O

Hoppas ni fått en bild av vad jag menar och kan hjälpa mig lite på traven.

Mvh Mathias

308 Inlägg
4 september 2012
Trådstartare
Funderat lite och tänkt, kan det inte vara så att "minnet" har nollställts och spökade när batteriet dog?

Sök