2569
Sök

Saab 900 tog bort backspärren, fick fler problem på halsen

23 Inlägg
18 augusti 2012
Trådstartare
Hej!

Jag tog bort backspärren på bilen, en saab 900s -95. Nu när jag lägger i en växel händer ingenting! Jag känner och hör att växeln klickar i men när jag släpper kopplingen och gasar varvar den bara.

Letade efter en givare vid tändningslås eller backspärr som kunde tänkas jävlas, hittade ingen.

Värt att veta kan vara att jag kopplat bort låscylindern från tändningslåset och startar nu mera med skruvmejsel. fungerade fin fint tills jag var tvungen att koppla bortbackspärren eftersom den fastade i back läget.

Nej jag har inte stulit bilen, tändningslåset tjärvade ihop. Tacksam för svar smile

309 Inlägg
19 augusti 2012
http://www.blocket.se/sodermanland/Tand … amp;last=1 köp den och montera tillbaka allt som det ska sitta så kommer det fungera bättre. förmodligen har du fått något ur läge när du lossat allting. har du lossat justeringen för länkaget så lär du justera in det igen

Läser och släcker felkoder. pm för info

23 Inlägg
4 september 2012
Trådstartare
Tack för svar smile men varför behöver jag ett nytt tändningslås? allt fungerade ju fint innan jag tog bort backspärren? Är det petigt med justeringen? egentligen borde väll inte ens växelspaken behövas, krångligt men inte omöjligt att få i en växel? genom att bara att dra i länk armen. Jag har självklart provat att montera fast den och alla delar som satt där förutom backspärren, men det funkar inte. Vill gärna lära mig så du får gärna rätta mig och förklara smile

Tack på förhand

Sök