2093
Sök

Skillnad 850 T5R och R

166 Inlägg
24 oktober 2008
#21
snygg!! den har gåt lite längre en min, men inte mkt:)


Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
24 oktober 2008
#22
Bara jag som reagerade på att den har reg-nummer PTZ 415 på bilderna men i annonsen står det BAA 119 ??  tongue

Äckligt ful grill så den må ju bytas som sagt men annars ok antar jag (för en volvo iaf wink  hehe).

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Defloratör.
641 Inlägg
25 oktober 2008
#23
Med overboost funktinen så menar ni alltså att om man ex ligger och matar fullt så efter 25sec kommer man tappa 15hk. dvs en massa kmh också?

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

Snål gnällspik
402 Inlägg
25 oktober 2008
#24
Jag förstår inte riktigt frågeställningen....effekten skiljer ju inte mycket och de flesta T5 är nog chippade vilket görs för bara några tusen och ger långt högre effekt än en orginal T5-R.
Det viktiga är de andra skillnaderna såsom hjulupphängning styling och bromsar.
http://www.nordicr.com  listar skillnaderna -ytligt iallafall.
T5-R skiljer sig inte så mycket från en välutrustad T5 vad jag förstår, tror t.o.m. bromsarna är samma (rätta mig om jag har fel.)  1996 kom ju R och då diffbroms bättre bromsar (vilket behövs!) mm.
Du får ju räkna med att betala mycket mer för en T5-R än en T5 bara för att det står R på den, precis som saffranfärgade t.ex. Är det värt de extra pengarna? Tja det är ju en intressant fråga, jag tar inte ställning :-)

Volvo S80 2,9.

Reservdansk
6 271 Inlägg
25 oktober 2008
#25
perzy skrev:
Jag förstår inte riktigt frågeställningen....effekten skiljer ju inte mycket och de flesta T5 är nog chippade vilket görs för bara några tusen och ger långt högre effekt än en orginal T5-R.
Det viktiga är de andra skillnaderna såsom hjulupphängning styling och bromsar.
http://www.nordicr.com  listar skillnaderna -ytligt iallafall.
T5-R skiljer sig inte så mycket från en välutrustad T5 vad jag förstår, tror t.o.m. bromsarna är samma (rätta mig om jag har fel.)  1996 kom ju R och då diffbroms bättre bromsar (vilket behövs!) mm.
Du får ju räkna med att betala mycket mer för en T5-R än en T5 bara för att det står R på den, precis som saffranfärgade t.ex. Är det värt de extra pengarna? Tja det är ju en intressant fråga, jag tar inte ställning :-)

Det är samma bromsar på 850 T5, T-5R, R och V70R och S70R.
Det som skiljer är skivorna.

Samt för/nackdelar med specialgrejer till R, de är svårare att få tag i än till vanliga T5or, och till äldre generationen R är ganska mycket saker lika i hjulupphängning och chassi, största skillnaderna är i motor och drivlina, samt utrustningen är i princip nästan alltid maximerad.

V70N R skiljer väldigt mycket mer med upphängning, helt annan motor, bromsar, drivlina, interiör, m.m. och är därmed mycket dyrare i reperationer.

Om att äga en R är värt det?
Man kan R-styla en T5, byta motor o.s.v. men det är fortfarande inte en R. smile
Vet de som försökt gå med i Nordic R med såna bilar. Och varför R-stylar man en bil, om det inte är värt att äga en R? wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

74 Inlägg
8 september 2012
#26
Lyfter en enormt gammal tråd, men är de någon här som köpte den T-Gula bilen? För jag äger den nu (PTZ 415) tänkte bara höra efter lite smile kul att veta


Sök