Spridarbyte= bilen startar ej Hjälp

Sberg Sberg
7 september 2012 · 39 Inlägg

behövde byte spridare på min bmw e30 325 för att den ska komma igenom besiktningen så fick ett par bmw328 spridare av en polare som bytte till större på sin kokainsläde med andra ord så var dem fullt fungerande påhans bil. men iallafall så byte jag dem på min bil och samtidigt bytte jag tändstift och ventilkåpspackning. allt sitter på plats men bilen vill inte starta  tips på vad som kan vara fel ? bilen tänder till med startgas.




tacksam för svar

BMW E30 324TD "Sot Horan" (1991)
torpis Forummoderator
7 september 2012 · 10 572 Inlägg

Nu testar jag att använda lite sunt förnuft och spånar fram att E30 är en gammal bil medans 328 introducerades 1995 och finns fortarande kvar i programmet, dvs en nyare bil. 328 har en helaluminiummotor om jag inte missminner mig. En så pass modern bil/motor har förmodligen högohmiga spridare vilket en E30 förmodligen inte har, typiskt en sådan grej som ställer till det.

Sen kan man ju undra varför bilen skulle gå bättre att besiktiga med komponenter från andra motorer monterade, det fungerar *aldrig* bättre.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Sberg Sberg
7 september 2012 · 39 Inlägg

Ok detta ska jag höra mig för! Jo det satt nämligen 535 spridare på den o gick jävligt bra men lite väl möe soppa för besiktningens smak!

BMW E30 324TD "Sot Horan" (1991)
torpis Forummoderator
7 september 2012 · 10 572 Inlägg

större spridare är poppis av någon anledning. En bil går nämligen bättre ju magrare man kör (inom rimliga gränser givetvis)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Sberg Sberg
7 september 2012 · 39 Inlägg

roligaste var ju att jag sade att jag ville ha hans 325 spridare men fick 328ans spridare osv=( envis jävul

BMW E30 324TD "Sot Horan" (1991)
Bymmer_jonas
8 september 2012 · 15 Inlägg

men jag besikta ju bilen med dom spridarna utan problem, ställ ner soppa trycket lite så går det nog bra;)

Sberg Sberg
8 september 2012 · 39 Inlägg

Det säger du? Har inte fått igenom den på 3ggr sad kanske ska ta o sätta dit dem igen o skruva lite på bränsletrycksregulatorn ?

BMW E30 324TD "Sot Horan" (1991)
Lunchman
8 september 2012 · 41 Inlägg

eller varför skaffar du bara inte rätt spridare bara?

Ford Sierra "Turbo" (1988)
torpis Forummoderator
9 september 2012 · 10 572 Inlägg

Bymmer_jonas skrev:
men jag besikta ju bilen med dom spridarna utan problem, ställ ner soppa trycket lite så går det nog bra;)

Eller varför inte vrida något klick på luftmängdmätaren? för visst är det motronic?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Sberg Sberg
9 september 2012 · 39 Inlägg

Blir att lägga ut en annons om orginal spridarna! " gör om gör rätt "

BMW E30 324TD "Sot Horan" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang