Har köpt mig en saab 9000 men tycker inte att turbon laddar något alls nästan. Men när jag drar slangen till magnetventilen så så laddar turbon fullt ut. Är det magnetventilen som är trasig då?
på en LTT behövs den ej, bara om du har en full tryckare, då används den, men då måste programmet i boxen vara programmerat för det, fixa en ladd mätare o se vad bilen laddar!
kolla så den svarta dumpventilen är hel . du ska inte kunna blåsa där lilla vacumslangen sitter på den..den sitter på tryckröret o går med slang till insuget före turbon..sen kan säkringen gått o den heter nr 5 APC...
Har köpt mig en saab 9000 men tycker inte att turbon laddar något alls nästan. Men när jag drar slangen till magnetventilen så så laddar turbon fullt ut. Är det magnetventilen som är trasig då?
Kanske....kanske inte. det är inget test som avslöjjar om MV:n funkar eller inte. 1A vid sådan här problem är: • Nya tändstift av rätt märke och modell (NGK BCPR7ES-11) • Provbyta tändkasetten till en som du vet fungerar. Hjälper inte det går man vidare med MV.