Tjena alla läsare! Jag är ny på garaget.org nu behöver jag hjälp! Det har gått 3 kamremar på en vecka jag vet inte vart jag ska felsöka. Kamremen skiter sig efter jag har kört med den så den kommer upp i normal temperatur stänger av den sen låter jag den stå i vi säger 30min sen när jag försöker starta den går kamremen, visst jag har kanske inte kört på nyaste oljan men den är fortfarande tjock, någon som har några förslag? han går inge konstigt när kamremen är hel. jag har kollat kamaxel överfallen och dom är inte blåa.
JAG ÄR DESPERAT, de blir så dyrt o byta kamrem efter 4mil
nej de har ingen betydelse.. dom ska dras med väldigt lite nm... typ 25 om ja minns rätt sen när du lossar dom efter typ massa år så känns de som dom sitter olika hårt men brukar allt vara rätt.. skyddsplåten som sitter på vevaxeln mellan remhjul och kamremshjul är inte skadad??
nej de har ingen betydelse.. dom ska dras med väldigt lite nm... typ 25 om ja minns rätt sen när du lossar dom efter typ massa år så känns de som dom sitter olika hårt men brukar allt vara rätt.. skyddsplåten som sitter på vevaxeln mellan remhjul och kamremshjul är inte skadad??
Jaha okej, ska dra dom rätt sätta på ny kamrem sen testa ikväll, med ny olja o filter Båda skyddsplåtarna bytta plus kamremshjulet på vevaxeln plus remskivan (remskivan spelar ju ingen roll men)...
Låter precis som att nånting skaver sönder remmen , när du byter igen skruva inte dit skyddsplåten så ser du om nånting tar i när motorn går
Som jag sa det är bara när jag kört han varm sen låter han stå i 15min en halv timme, det är då den skiter sig, som att något skulle nypa någonstans, för om jag kör med den på kvällen sen ska ut nästa dag då funkar det. Inget går emot eller skaver för det är bara kuggena som skiter sig, jag har kollat väldigt noga.