6894
Sök

kommer inte in i min mb 200 -88

2 Inlägg
18 mars 2007
Trådstartare
Jag har nyss stött på ett ganska konstigt problem. Jag kommer inte in i min bil.

Jag köpte en bil förra hösten som jag påbörjade reparation på och när vintern kom lät jag den stå på gården för att fortsätta nu på våren. Redan då fanns vissa problem med låset då förra ägaren hade haft inbrott och låsen vid förar och passagerar dörren inte fungerade men man kunde låsa hela bilen via skuffen tänkte nu då öppna bilen nu på våren men märkte då att bara skuffen öppnades kommer alltså inte in i bilen, vet tyvärr inte hur jag ska gå till väga det är en mb 200 årsm 88. tänkte om jag kunde få tips här.

POK Martin

Smålänning
7 887 Inlägg
18 mars 2007
Försök att öppna huven och sätta i ett nytt batteri. antagligen det som gett sig när bilen stått ute.

Utan el funkar inte centrallåset ens på en merca wink

Såvida det inte är vaccumstyrt som på farsans gamla 82:a för då får du bryta dig in.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

2 Inlägg
18 mars 2007
Trådstartare
OK tack.. men är det då någon som vet om det är vakumstyrt på en mb 200 -89 och hur man kanske skulle kunna få det att fungera då, eller hur man lättas tar sig in i bilen via skuffen eller sidodörr. Och om det bara är batteriet hur får man då upp huven om man inte kommer in i kupen?

Mvh Martin

106 Inlägg
18 mars 2007
du kan få låna en kofot av mig om du vill big_smile eller e de bara på volvo man skruvar så?

Sök