3300
Sök

Eclipse 1g -93 Laddar ej efter växellåds byte

101 Inlägg
27 september 2012
Trådstartare
tjena som rubriken säger så har min lilla eclipse slutat att ladda batteriet efter jag bytte växellåda, koppling, motorbussningar. Den ladda riktigt bra innan jag körde in den i garaget sen när jag starta upp den efter renovering så lyste batterilampan. Tog och testa batteriet med voltmätare och fick fram 12.23v så generatorn laddar inte. Har även mätt generatorn och den skickar inte ut något. Gissar på att generatorn är slut. Konstigt bara för att den funka bra innan och är paj efter renoveringen :S.

Tror ni det är generatorn som är slut? eller om ni har några förslag.

Btw generatorn är inte ny men har renoverats. Kolen behöver dock snart bytas.

Mvh Marcus

21 761 Inlägg
27 september 2012
Lyser även batterilampan när du har tändningen påslagen?

Eftersom kolen tydligen behöver bytas så kan du förstås kolla hur de ser ut, skadar ju inte att byta hela regulatorn när du ändå håller på. smile

101 Inlägg
27 september 2012
Trådstartare
japp den lyser då också smile. Men har plockat ner generatorn och kolen börjar bli lite sliten men blir väl att renovera och städa ur generatorn. I värsta fall får jag köpa en ny..

21 761 Inlägg
27 september 2012
Om generatorn har en egen jordkabel så kan du även kolla upp att den är fräsch och har ordentlig kontakt i båda ändar, skadar inte. Eftersom batterilampan lyser med tändningen påslagen så bör dock generatorn ha bra jordkontakt tycker jag, felet kan nog vara regulatorn eller generatorn. smile

Proud 350Z owner!
540 Inlägg
101 Inlägg
27 september 2012
Trådstartare
haha skulle ha köpt den av dej om jag hade pengar haha tongue. allt gick till växellådan, koppling, bussningar.
Jo kablarna har bra kontakt så måste vara generatorn som är slut tongue

Proud 350Z owner!
540 Inlägg
28 september 2012
Mackan-the-maniac skrev:
haha skulle ha köpt den av dej om jag hade pengar haha tongue. allt gick till växellådan, koppling, bussningar.
Jo kablarna har bra kontakt så måste vara generatorn som är slut tongue

Men om jag säger att du får den? är du intresserad då? wink

101 Inlägg
29 september 2012
Trådstartare
då är jag intresserad! haha tongue

Proud 350Z owner!
540 Inlägg
Proud 350Z owner!
540 Inlägg
29 september 2012
om det dock inte är generatorn så vill jag gärna ha tillbaka den wink

101 Inlägg
29 september 2012
Trådstartare
vore skit schysst, men grannen hade en liknande generator liggandes tongue. behövde bara kolen men har inte testat än men tack ändå smile

Proud 350Z owner!
540 Inlägg
29 september 2012
Mackan-the-maniac skrev:
vore skit schysst, men grannen hade en liknande generator liggandes tongue. behövde bara kolen men har inte testat än men tack ändå smile

Men hör av dig när du vet om du behöver den eller ej, annars har jag en kille som vill ha den!

Sök