Volvo 744 jordfel efter batteribyte?

anton966
9 oktober 2012 · 119 Inlägg

tjena jag bytte batteri idag på min volvo 744 -85 som det sitter en b230f motor i alltsså är den utbytt från förgasarmotorn till insprutarn.

bytte batteriet idag i alla fall och när jag skulle starta så gick bilen igång i ca 1 sekund sedan så slockna den men den gick igång varje gång man vred på startmotorn men gick då somsagt som vanligt bara i en sekund, Men det är inte bara det som är felet det är också att nu efter det här så lyser höger blinkers hela tiden och elen värkar spöka som fasiken så kan de va nå jordfel? jag har bytt jordkablarna till chassit och till motorn och kollat lite småsaker men har det här felet hänt någon annan eller är det någon som vet va det kan va? ja har hållt på flera timmar nu och har blivit galen! är mycket tacksam förr svar mvh Anton

Micoway
10 oktober 2012 · 296 Inlägg

Enligt Bosse bildoktorn så sitter det två jordskruvar långt fram under motorhuven.
Det är nog säkrast att göra rent eller byta dessa jordskruvar?

anton966
10 oktober 2012 · 119 Inlägg

menar du tändmodullen?
i såna fall så är den redan bytt men var jordar tändningen någonstans?

anton966
10 oktober 2012 · 119 Inlägg

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic … mp;t=68163 precis det där felet har jag på min nu har jag nog hittat en lösning för man hoppas smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang