2799
Sök

Röstning på bilarna på garaget

Medlem 34530
908 Inlägg
21 mars 2007
Trådstartare
Hej alla glada, nu tar jag upp en sak som varit uppe många gånger. Men jag vill gärna säga mitt smile

Självklart får alla rösta vad de vill, men röstar man en 2:a eller 1:a så kan man väl motivera varför?!?! Jag lägger ner mycke tid på min bil och jag vet att de flesta av oss här på garaget gör det. Så därför skulle det vara "kul" att få veta varför man röstar en 1:a på en bil.

Egentligen spelar det ju ingen roll, men det känns lite tråkigt att få ettor utan motivering. Dessutom så tycker jag att man i alla fall måste ha en bil upplagd för att få rösta...

Kommer säkert att få skit för detta inlägg, men jag vill ändå ha detta sagt.

Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

19 Inlägg
21 mars 2007
tycker de vore kul å få en motevering oavsett vad man röstar......

87 Inlägg
21 mars 2007
håller med föregående talare

Mvh//Chrille

95 Inlägg
21 mars 2007
Jag skulle vilja ha moteveringar på alla röst nivåer o varför inte en högre skala

Se upp för väduren

406 Inlägg
21 mars 2007
Håller med! Ofta känns det som att man får låga röster bara för att bilen skall åka ner i topplistan eller liknande. Motivering vore trevligt!

Medlem 34530
908 Inlägg
21 mars 2007
Trådstartare
Har mailat Chrizz angående att man måste skriva en kommentar för att rösta, men han är orolig att man tar död på röstningen då. Han kan ha rätt, men man kanske kan prova en månad eller två för att se hur det utvecklar sig....

"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"

Maizer
21 mars 2007
Men orka dessa jävla trådar, ca 2-4 st i veckan. Kan ni inte passa på att skriva av er i de trådar som finns?

DFFL
9 020 Inlägg
21 mars 2007
Tycker att röst-systemet ska bort.
Väldigt korrumperat av avundsjuka människor och sossar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

volvoraggare
4 776 Inlägg
21 mars 2007
varför ens ha ett röstsystem på bilar ens störtlöjligt asså var och en har sin smak och smaken är ju som baken också

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Kettunen
21 mars 2007
Kul grej

8 892 Inlägg
21 mars 2007
Håller med trådskaparen ang. kommentarer vid betyg på bilar.
Ett problem jag ser är att om tex jag ger en bil en 1a med en motivering, är att det blir en massa tjafs om att din bil inte är bättre m.m och så är pajkastningen i gång.

Men kan man däremot ta kritiken för var det är så är det bra.
Men jag tror att den yngre generationen reagerar starkt mot att få en 1a eller 2a av en äldre som tex inte gilla massa "kraffs" på bilar och därför ger bilen en 1a.
Det är av den anledningen jag inte skriver kommentar till mina betyg.
Senast redigerat av Hamilton (22 mars 2007)

Fotograf på tierpidag.se

Fartdåre
378 Inlägg
21 mars 2007
FireTraXX skrev:

hahah måste ju vart Persson som kom på röst systemet
hahah

Håller med, tråkigt att få 1:or som drar ner snittet. Nu kanske inte jag har den hetaste bilen på gorg men inte fan e den värd en 1:a.

2:a röstar jag om det är en sketen jävla bil som knappt går framåt. Jag har lagt en 1:a tror det var på en krockad golf utan framtidsplaner.

TICen är till salu säljs billigt.

8 892 Inlägg
22 mars 2007
FireTraXX skrev:

Det är just sånna här svar det blir om man lämnar en kommentar till en bil man satt en 1 eller 2a på.

Fotograf på tierpidag.se

Medlem 34530
908 Inlägg
22 mars 2007
Trådstartare
Hamilton skrev:
FireTraXX skrev:

Det är just sånna här svar det blir om man lämnar en kommentar till en bil man satt en 1 eller 2a på.

Det är klart att det alltid finns en baksida med allt. Men jag skulle ta om man skrev att bilen borde sänkas eller andra fälgar för att man ska få ett högre betyg av personen ifråga. Men skriver de att den är ful eller liknande, då är det ju inget att bry sig om big_smile

Självklart tycker ju alla att ens bil är värd 5poäng, men därför tycker jag att det vore bra att man måste ge en kommentar till betyget. Så man vet varför man fick de' betyget. För som det sagts tidigare smaken är ju som baken.....

Klart det kan bli pajkastning, men det brukar det ju bli i forumet med jämna mellanrum wink

Tack för mig.

Administratör
11 962 Inlägg
22 mars 2007
Röstningen kan diskuteras i någon av de redan befintliga trådarna i "Tips, förslag och åsikter"

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök