2589
Sök

Kröka fälgar raka???

Specialsnickare
26 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
#1
Hej !!

jag har en fälg som har slått sig och skevat sig i ekrarna... alltså inte bara i utkanterna så den gick å rikta :S

Min fråga är nu alltså om det är någon som vet någon som kan ta sig an detta problem med att rätta tillbaka fälgen rak så den slutar vobbla så hela bilen skakar???

Tacksam för svar eller tips

MVH // Emil J, "AKA" Aero-92


847 Inlägg
14 november 2012
#2
Kolla med intera.


DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
14 november 2012
#3
Det finns gränser för vad som är riktningsbart, både rent fysiskt och ekonomiskt. Om ekrarna är krökta så är jag rätt säker på att fälgen inte är riktningsbar tyvärr. Vad handlar det om för fälg?

Avstängd
1 714 Inlägg
15 november 2012
#4
J-P-R skrev:
Det finns gränser för vad som är riktningsbart, både rent fysiskt och ekonomiskt. Om ekrarna är krökta så är jag rätt säker på att fälgen inte är riktningsbar tyvärr. Vad handlar det om för fälg?
Sanningen.

Är någon eker krökt så är det säkert inte omöjligt men vi talar nog om tiotusentals kronor,
då ska det handla om HRE fälgar eller något annat svindyrt.

Vi fick in en bil på jobbet som hade Lorinserfälgar för 9000kr styck totalt naggade i ytterkant på ena sidan av närkontakt med något hårt, mindre bitar saknades, trots nypris var det mer ekonomiskt att köpa två nya fälgar.


Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
15 november 2012
#5
jag har också fälgar , som är skeva.., ( vobblade när dem balanserades.. ) vilka företag kan fixa detta och vad är priset?

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

Sir
935 Inlägg
15 november 2012
#6
Skullman i åkers styckebruk lagar fälgar. Borde finnas på Google.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

Specialsnickare
26 Inlägg
15 november 2012
Trådstartare
#7
hitta bara företagsfakta om skullmans... marcus80 om du hittar mer info får du gärna kommentera igen wink

annars verkar det som ni andra tror att det är lika bra att hitta nya fälgar :S får väll kanske ställa in mig på det da tongue Tack så länge big_smile


Sir
935 Inlägg
15 november 2012
#8
Ska kolla upp det då det bara ligger 2 mil härifrån. Har varit i kontakt med dom tidigare nämligen. Återkommer.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

Sir
935 Inlägg
15 november 2012
#9
Hittade bara nr dit. Får slå dom en signal och kolla.

Skullman Enterprise i Åkers Styckebruk!
Tel:0159-308 61 070-688 34 44.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

Specialsnickare
26 Inlägg
19 november 2012
Trådstartare
#10
OK Himla hyggligt wink


Tomten
1 065 Inlägg
19 november 2012
#11
skulle tippa på att det inte är värt det ekonomiskt om du inte kör sjuktdyra fälgar


Forummoderator
10 576 Inlägg
19 november 2012
#12
Det skall finnas  däckmaskiner som riktar automatiskt. Någon som vet någon sådan maskin i södra sverige?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

3 466 Inlägg
19 november 2012
#13
De finns fälgfixarna i Helsingborg. Där har jag själv varit och lämnat in för något år sedan och en kompis lämnade in där i våras. Inte direkt gratis men de blir som nytt om inte bättre.

http://www.falgfixarna.se/

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Handledare
1 481 Inlägg
19 november 2012
#14
Här finns en i Örebrotrakten. Vet att dom har gjort en del bra jobb. http://www.mirosmekaniska.com/


Specialsnickare
26 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
#15
Tack för länkarna till hemsidorna ska kolla om de tycker det är värt det med mina fälgar (Y) smile



Sök