Sladdade/lekte med bilen och fick nyckeln omhändertagen av privatperson som lämnade över den till polis

Dirtymike
21 november 2012 · 1 532 Inlägg

Husse skrev:

caromania skrev:

Dirtymike skrev:
Jag har tagit nycklarna av kompisar som skulle kört på fyllan även gjort mig osams me en kompis jag var tvungen att brotta ner.
Har hoppat jämnfota in i rutan på en bensinsmitare som kört på en kille.
Varit med när en kille stal en polares bil o han blev prejad av vägen av mina andra polare då bilen inte hade nått värde utan bara principen att man inte snor nåns bil.
Dragit ner en kille i backen som var tuff o sparka på en redan liggande tjej.
Slagit till en man som misshandlade en kompis mamma men polisen inte vågade göra nått mot då även han var polis.... det fick jag avtjäna på anstallt men nåt av dessa saker har jag aldrig ångrat att jag gjort.
Skulle nån göra nåt mot min familj eller egendom så är jag aldrig rädd men det beror ju på omständigheterna.

Bara för att man själv tycker att man gör rätt så kanske lagens långa arm inte tycker det.

Va gör det till hans rätt att ta nåns nyckel då vi inte vet hur nära han var då det finns väldigt mkt konstigt folk.

Jag har inte lika många goda meriter på min lista, men jag spöade Ingemar Stenmark i en bågskyttetävling en gång och jag vann över min rektor i schack när jag gick i nian. Sedan stod jag och drev med ett tiotal skinheads utanför en McDonalds i Halmstad 1994 men det var mest korkat även om de fortfarande än idag inte fattar vad som hände. Kul var det. Däremot tog jag aldrig simborgarmärket då jag är en usel simmare.

Konsten är inte att spänna sina biceps och flasha tribaltatueringar. Konsten är att snacka ner någon i skorna så hårt att de med darrande underläpp inte reagerar när man tar nyckeln ur tändningslåset även om vederbörande är en bjässe på 120kg och 210cm, och det är nog så det gått till. Jag tror inte att Miljöpartisten utgjort något fysiskt hot alls utan han har nog verbalt nypt igen klykan på tomten bakom ratten som uppenbarligen reagerat först efter att nyckeln är långt borta från bilen. Pennan är och förblir vassare än svärdet.

Ha ha, trådens i särklass roligaste inlägg.
Så här ska ironi med undertoner av allvar skrivas.
Tack caromania!

Min åsikt i den hela är:
Om jag varit farsan med barnet och situationen var sådan att det var fara för andras liv och/eller hälsa.
Då hade även jag tagit nyckeln från valpen bakom ratten, men skillnaden är att jag hade inte lämnat den till polisen, utan jag hade slängt den i en gatbrunn eller på annat sett gjort det omöjligt, eller åtminstone svårt att starta bilen på nytt.
Jag hade gladeligen tagit det eventuella straffet för detta, dessutom med ett brett leende på läpparna.cool
Sen borde inte "barn" under 25 få ta körkort på fordon som går fortare än 50km/h, deras hjärnor är inte färdigutvecklade för ett moget och trafiksäkert beteende.roll
Detta syns tydligt i vissa tuffa småpojkars komentarer i denna tråd.wink

Det som går att konstatera är väl följande:
Det är olagligt att ta någons bilnyckel. (Det är även olagligt att gå mot röd gubbe, men hur många kan ärligt säga att de inte någonsin har gjort det?)
(Det är även olagligt att ha basebolls slagträn, järnrör, knivar med en bladlängd på över 70mm och liknande i bilen då detta anses vara dolda vapen.)
Det är även olagligt att framföra ett fordon på allmän plats på ett icke trafiksäkert sett.(Åter igen se ovan ang. rödgubbe.)
Då har vi konstaterat att bådas beteende var olagliga enligt lagens mening.
Men, troligen alla som är över trettio och alla som är förälder kan sätta sig in och förstå förälderns agerande.
Medans de som fortfarande är hemmaboende barn under denna ålder bara kan se så långt som deras näsa räcker.
Jag hoppas innerligt att jag med mitt inlägg har retat upp en och annan i den här tråden, för då kanske ni sitter framför datorn och försöker stava fram (kanske med hjälp av Google) en kommentar i stället för att vara ute i trafiken.
lollollollollol

Baseballträ får du ha i bilen om du har en boll wink
8500kr i böter för att ha kniv med blad längd 25cm i bil.
Även kabel modell grov är lagligt att ha i bilen smile

Jeep J20 (1978)
OmegaCoffe Dumpersförare.
21 november 2012 · 970 Inlägg

Husse skrev:

caromania skrev:

Dirtymike skrev:
Jag har tagit nycklarna av kompisar som skulle kört på fyllan även gjort mig osams me en kompis jag var tvungen att brotta ner.
Har hoppat jämnfota in i rutan på en bensinsmitare som kört på en kille.
Varit med när en kille stal en polares bil o han blev prejad av vägen av mina andra polare då bilen inte hade nått värde utan bara principen att man inte snor nåns bil.
Dragit ner en kille i backen som var tuff o sparka på en redan liggande tjej.
Slagit till en man som misshandlade en kompis mamma men polisen inte vågade göra nått mot då även han var polis.... det fick jag avtjäna på anstallt men nåt av dessa saker har jag aldrig ångrat att jag gjort.
Skulle nån göra nåt mot min familj eller egendom så är jag aldrig rädd men det beror ju på omständigheterna.

Bara för att man själv tycker att man gör rätt så kanske lagens långa arm inte tycker det.

Va gör det till hans rätt att ta nåns nyckel då vi inte vet hur nära han var då det finns väldigt mkt konstigt folk.

Jag har inte lika många goda meriter på min lista, men jag spöade Ingemar Stenmark i en bågskyttetävling en gång och jag vann över min rektor i schack när jag gick i nian. Sedan stod jag och drev med ett tiotal skinheads utanför en McDonalds i Halmstad 1994 men det var mest korkat även om de fortfarande än idag inte fattar vad som hände. Kul var det. Däremot tog jag aldrig simborgarmärket då jag är en usel simmare.

Konsten är inte att spänna sina biceps och flasha tribaltatueringar. Konsten är att snacka ner någon i skorna så hårt att de med darrande underläpp inte reagerar när man tar nyckeln ur tändningslåset även om vederbörande är en bjässe på 120kg och 210cm, och det är nog så det gått till. Jag tror inte att Miljöpartisten utgjort något fysiskt hot alls utan han har nog verbalt nypt igen klykan på tomten bakom ratten som uppenbarligen reagerat först efter att nyckeln är långt borta från bilen. Pennan är och förblir vassare än svärdet.

Ha ha, trådens i särklass roligaste inlägg.
Så här ska ironi med undertoner av allvar skrivas.
Tack caromania!

Min åsikt i den hela är:
Om jag varit farsan med barnet och situationen var sådan att det var fara för andras liv och/eller hälsa.
Då hade även jag tagit nyckeln från valpen bakom ratten, men skillnaden är att jag hade inte lämnat den till polisen, utan jag hade slängt den i en gatbrunn eller på annat sett gjort det omöjligt, eller åtminstone svårt att starta bilen på nytt.
Jag hade gladeligen tagit det eventuella straffet för detta, dessutom med ett brett leende på läpparna.cool
Sen borde inte "barn" under 25 få ta körkort på fordon som går fortare än 50km/h, deras hjärnor är inte färdigutvecklade för ett moget och trafiksäkert beteende.roll
Detta syns tydligt i vissa tuffa småpojkars komentarer i denna tråd.wink

Det som går att konstatera är väl följande:
Det är olagligt att ta någons bilnyckel. (Det är även olagligt att gå mot röd gubbe, men hur många kan ärligt säga att de inte någonsin har gjort det?)
(Det är även olagligt att ha basebolls slagträn, järnrör, knivar med en bladlängd på över 70mm och liknande i bilen då detta anses vara dolda vapen.)
Det är även olagligt att framföra ett fordon på allmän plats på ett icke trafiksäkert sett.(Åter igen se ovan ang. rödgubbe.)
Då har vi konstaterat att bådas beteende var olagliga enligt lagens mening.
Men, troligen alla som är över trettio och alla som är förälder kan sätta sig in och förstå förälderns agerande.
Medans de som fortfarande är hemmaboende barn under denna ålder bara kan se så långt som deras näsa räcker.
Jag hoppas innerligt att jag med mitt inlägg har retat upp en och annan i den här tråden, för då kanske ni sitter framför datorn och försöker stava fram (kanske med hjälp av Google) en kommentar i stället för att vara ute i trafiken.
lollollollollol

Det ända jag kommenterar på det du skriver är angående folk över 30 med barn osv. lite korkad kommentar tycker jag. Men wow  då är jag en riktig barnunge då med 1 snart 2 barn som bor  i egen lägenhet med fjällan fasst jag är 29 med andra ord.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
andreas1
21 november 2012 · 1 020 Inlägg

Ang ha bollträ i bilen så nä du får ej ha det i kupen.nära till hands
Åkte själv på detta för några år sen..

Hur som är faktiskt killen oskyldig tills domen fallit.
Korkat gjort av han om det stämmer, men tror knappast han siktat på att komma nära barnvagnen.
Ang fadern ganska korkat även det
Kunde likagärna varit ett psykfall i bilen då hade det slutat anorlunda.
Bra att ingen skada sig o bra om nån förhoppningsvis lär sig av killens misstag

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
Thullen
21 november 2012 · 1 653 Inlägg

VolvoCoffe skrev:
Det ända jag kommenterar på det du skriver är angående folk över 30 med barn osv. lite korkad kommentar tycker jag. Men wow  då är jag en riktig barnunge då med 1 snart 2 barn som bor  i egen lägenhet med fjällan fasst jag är 29 med andra ord.

Till hans försvar där skrev han faktiskt "alla som är över trettio och alla som är förälder", och inte folk över 30 med barn...
Så du tillhör den senare av hans två kattegorier wink

Senast redigerat av Thullen (21 november 2012)

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
OmegaCoffe Dumpersförare.
21 november 2012 · 970 Inlägg

Thullen skrev:

VolvoCoffe skrev:
Det ända jag kommenterar på det du skriver är angående folk över 30 med barn osv. lite korkad kommentar tycker jag. Men wow  då är jag en riktig barnunge då med 1 snart 2 barn som bor  i egen lägenhet med fjällan fasst jag är 29 med andra ord.

Till hans försvar där skrev han faktiskt "alla som är över trettio och alla som är förälder", och inte folk över 30 med barn...
Så du tillhör den senare av hans två kattegorier wink

kvittar vilket. har bara blivit en massa tram i denna tråden nu så jag håller med andra, lås trådfan.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
Dirtymike
21 november 2012 · 1 532 Inlägg

andreas1 skrev:
Ang ha bollträ i bilen så nä du får ej ha det i kupen.nära till hands
Åkte själv på detta för några år sen..

Hur som är faktiskt killen oskyldig tills domen fallit.
Korkat gjort av han om det stämmer, men tror knappast han siktat på att komma nära barnvagnen.
Ang fadern ganska korkat även det
Kunde likagärna varit ett psykfall i bilen då hade det slutat anorlunda.
Bra att ingen skada sig o bra om nån förhoppningsvis lär sig av killens misstag

Åkte på brott mot knivlagen för kniv i bilen 25cm långt blad modell jaktkniv 8500kr i böter bak på golvet låg mina baseballträn ett i trä och ett i aluminium i handskfacket låg bollen.
Kniven blev jag av med men baseballträna lämna dom kvar.

Jeep J20 (1978)
Ksj
21 november 2012 · 1 217 Inlägg

VolvoCoffe skrev:

Ksj skrev:
Till er som tycker att han gjorde rätt i att ta nyckeln: TVÅ FEL GÖR INTE ETT RÄTT, mao båda gjorde fel (även om det bara finns teknisk bevisning för det ena felet).

Sedan saknas grundfakta för att kunna bedöma om miljömuppen med avkomma var utsatta för någon risk eller ej (avstånd, hastighet, däckens friktionsvärde mot vägbeläggningen, typ av vägbeläggning, vikt på fordonet, lutning på vägbanan samt ett flertal andra punkter).

Vill ni moralpredika och spekulera i sådant ni inte vet något om så kanske familjeliv passar bättre för er?
Det här är en sida om bilar och inte om er inställning till hur mycket man är beredd att bryta mot lagen för att skydda sina avkommor från eventuella risker.

Mod borde låst den här tråden för länge sedan.

är du inte läskunnig? har du egentligen läst artikeln. det fanns vittnen. vad ska du komma med nu då?

Jodå men du verkar ju ha uppenbara problem med att tolka text.

Hur får du vittnen till teknisk bevisning?
Skulle man se vittnen som teknisk bevisning så hade vi haft minst 25 dömda personer för Palmemordet t ex.

Skriv inte inlägg när du inte har något att komma med.

Saab 900 "2.1an" (1992)
OmegaCoffe Dumpersförare.
21 november 2012 · 970 Inlägg

Ksj skrev:

VolvoCoffe skrev:

Ksj skrev:
Till er som tycker att han gjorde rätt i att ta nyckeln: TVÅ FEL GÖR INTE ETT RÄTT, mao båda gjorde fel (även om det bara finns teknisk bevisning för det ena felet).

Sedan saknas grundfakta för att kunna bedöma om miljömuppen med avkomma var utsatta för någon risk eller ej (avstånd, hastighet, däckens friktionsvärde mot vägbeläggningen, typ av vägbeläggning, vikt på fordonet, lutning på vägbanan samt ett flertal andra punkter).

Vill ni moralpredika och spekulera i sådant ni inte vet något om så kanske familjeliv passar bättre för er?
Det här är en sida om bilar och inte om er inställning till hur mycket man är beredd att bryta mot lagen för att skydda sina avkommor från eventuella risker.

Mod borde låst den här tråden för länge sedan.

är du inte läskunnig? har du egentligen läst artikeln. det fanns vittnen. vad ska du komma med nu då?

Jodå men du verkar ju ha uppenbara problem med att tolka text.

Hur får du vittnen till teknisk bevisning?
Skulle man se vittnen som teknisk bevisning så hade vi haft minst 25 dömda personer för Palmemordet t ex.

Skriv inte inlägg när du inte har något att komma med.

Det är fullt fritt att skriva inlägg och det gör jag hur mycket som jag bara vill. och om du anser att jag inte tillför något så är det så tråkigt för dig att jag inte har vettigare att skriva. Och vem är du att bestämma vad jag får och inte får skriva?

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
21 november 2012 · 1 152 Inlägg

Hahahahaha den här träden är helt underbar!! big_smile snälla lås EJ, va fan ska jag läsa på morgonen när jag äter frukost på jobbet annars?

I denna tråd finner man allt, låtsas poliser, åklagare, advokat, moralister, själv utnämnda gangsters, "mogna" vuxna typer samt snurungar big_smile

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
IceEyes Varningar: För många..
21 november 2012 · 2 552 Inlägg

Givetvis bör tråden förbli olåst. De effektiva provokationerna, den kolossala bitterheten, ironin, och den vidsträckta aggressiviteten som genomsyrar ett flertal inlägg resulterar i en exceptionell underhållning som vissa filmproducenter i Hollywood enbart kan drömma om.

Mytomanerna och deras bravader utan verklighetsförankring tillhör onekligen ett eget kapitel. Underhållsvärdet i deras berättelser är dock inte att förakta.

Moralpredikarna, de självutnämna konstaplarna och dylikt pack är en oerhört roande skara att "terrorisera" med politiskt inkorrekta åsikter. Bitterheten och aggressiviteten som uppkommer när ens åsikter visar sig vara av motsatt karaktär till deras kan man bara hånskratta åt. Sorgliga individer.

Vidare kan man bara konstatera att sidans moderatorer definitivt inte sköter sitt arbete, vilket förvisso i detta fall är bra, eftersom tråden ur underhållningsperspektiv förtjänar att leva vidare big_smile

För att återgå till ämnet kanske man bör överväga att utrusta sig med elpistol, alternativt pulversläckare i fall UFO-klubben (överkänsliga personer och föräldrar) dyker upp och försöker knycka nycklarna wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
caromania Forummoderator
21 november 2012 · 9 296 Inlägg

IceEyes skrev:
Mytomanerna och deras bravader utan verklighetsförankring tillhör onekligen ett eget kapitel.

Jag har faktiskt slagit Stenmark i en bågskyttetävling... hmm

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Lilla_My
22 november 2012 · 16 Inlägg

"Låtsaspoliser. Kör på barnvagnen nästa gång istället."

Du var ju smart. Aldrig funderat på att bryta ihop och mogna lite?

Mack Forum- och sitemoderator
22 november 2012 · 26 149 Inlägg

Lilla_My skrev:
"Låtsaspoliser. Kör på barnvagnen nästa gång istället."

Du var ju smart. Aldrig funderat på att bryta ihop och mogna lite?

Ursäkta, men ditt andra inlägg och du skriver detta ovanstående?

Till topic är jag personligen rätt kluven till mitt tycke om händelsen. Svårt att avgöra vad man tycker när man inte var på platsen.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Lilla_My
22 november 2012 · 16 Inlägg

Mitt andra inlägg hade kunnat vara i en annan tråd, men nu var det denna jag såg och jag tycker faktiskt att den kommentaren tyder på omogenhet. Något jag uppenbart inte är ensam om heller.

Med händelsen för några veckor sedan när någon sladdade in i en grupp personer med allvarliga skador (var det inte dödsfall också) som följd i färskt minne blir det inte bättre. Och det krävs faktiskt rätt mycket för att gå fram och ta ur nyckeln.

Men även om det kan ses som en överreaktion att ta nyckeln, på vilket sätt mildrar det uppmaningen i att köra på barnvagnen nästa gång?
//PO

IceEyes Varningar: För många..
22 november 2012 · 2 552 Inlägg

caromania skrev:

IceEyes skrev:
Mytomanerna och deras bravader utan verklighetsförankring tillhör onekligen ett eget kapitel.

Jag har faktiskt slagit Stenmark i en bågskyttetävling... hmm

Låter inte särskilt orimligt. Det hade varit mer misstänksamt om du hävdat att du knäckte honom i Alpina Världscupen 1977 wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
chrizz Administratör
22 november 2012 · 11 783 Inlägg

Vi har modererat väldigt snällt i den här tråden hittills, men det håller tyvärr inte längre nu. Jag anser att tråden tjänat ut sitt syfte vid det här laget nu.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang