hej nu är de så att jag kollat upp lite på internet om att trimma/chippa min bmw 525i som har sugmotor vilket alla säger är helt världelöst att trimma/chippa för man får inte ut någon effekt av det och det är bara bortkastade pengar. så tänkte höra här om någon gjort de på sin E39 eller om någon vet om man verkligen får ut någon skillnad i bilen och hur den svarar på gaspådrag. några tips är alltid välkommet
värdelöst. Visst den blir lite piggare du skickar på lite mer soppa, den drar mycket mer, och väldigt väldigt ofta blir avgasvärdena skit pga för fet blandning.
Bygg turbo ist eller byt bil om du vill ha riktigt med snurr..
men om man chippar den bör den väl dra mindre bensin än nu :p?
Nej, Diesel bilar kan göra det eller bilar där man går in ändrar tändningen och kör etanol typ. Men på en sån bil du har ställer du på soppa trycket och dom går fetare, och drar mer.
värdelöst. Visst den blir lite piggare du skickar på lite mer soppa, den drar mycket mer, och väldigt väldigt ofta blir avgasvärdena skit pga för fet blandning.
man optimerar ju blandningen inte sp att man bara ökar på soppan med ett chip och jag det sänker förbrukningen och nej avgasvärderna brukar inte bli dåliga pga ett chip
man optimerar ju blandningen inte sp att man bara ökar på soppan med ett chip och jag det sänker förbrukningen och nej avgasvärderna brukar inte bli dåliga pga ett chip
Finns olika chip, optimera för den ska bli snålare, eller chippa för få mer hk. Ända sättet och få mer hk är mer soppa och ändra tändningstider. Enkelt