6645
Sök

Problem med förardörr Saab 9000 92:a

20 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
Jag har problem. Kan inte få upp förardörren på min Saab 9000. Centrallåset funkar inifrån men ej med nyckeln. Och det lilla motståndet när man vrider om nyckeln har försvunnit. Kan något ha lossnat inuti?? Någon som vet hur man kan få upp dörren så att jag får loss dörrpanelen?? HJÄLP.

Oskar

On the 7th day, God rested.... Chuck Norris took over....

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
26 mars 2007
Men kan du inte vrida om på passagerarsidan? Annars är det väl bara att "öppna" dörrsidan pch pilla upp låset?

20 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
Centrallåset funkar inte på passagerarsidan. Kan ju gå in genom bagagen smile. Tror inte jag kan få loss dörrsidan när dörren är stängd.  eller?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
26 mars 2007
Nej det går inte, men går det inte o dra upp knappen om du väl kmr in i bilen?

20 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
Nej, centrallåset låser ju alla dörrar som vanligt men låser inte upp förardörren.. Har fastnat på något konstigt sätt..sad
Finns det inget tjyvknep att få upp dörren??

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
26 mars 2007
Men åker hela låsknapper ner när man låst? Isf så kanske man kan göra ett litet hål i dörrsidan och sedan lirka upp knappen och sen se till o fixa låset...

20 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
Ja alla knapparna åker upp. har lossat dörrsidan så mycket jag kan men kan inte hitta något som jag kan tvinga upp dörrn me..Det sitter jävlarimej bara fast. Jobbigt problem!!!

20 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
Någon annan??

755 Inlägg
27 mars 2007
låter som den har kervat fast i något.. riv bort dörr sidan sedan åker du till skroten och skaffar dig en ny dörrsida..

Sök