2640
Sök

hur mycke tjänar man som brunnsborrare

217 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
det är så att jag går som lärling som brunnsborrare men jag vet inte riktigt om jag vill jobba kvar eftersom det är så långa dagar men vet nån hur mycke en brunnsborrare tjänar ungefär
för jag har hört att dom får bra lön
där jag går som lärling dom vill tydligen ha kvar mej där och att jag får köra doms lastbil när jag har tagit lastbilsskörkort
?

Sleeper
3 084 Inlägg
1 oktober 2007
26000

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

217 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
menar du innan eller efter skatt?

Sleeper
3 084 Inlägg
1 oktober 2007

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

11 Inlägg
2 oktober 2007
bringen_ skrev:
menar du innan eller efter skatt?

Löner pratar man alltid före skatt, då alla skattar olika, beroende på var du bor, förmögenhet etc.

26000 är nog ingen ingångslön utan en medellön.

217 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
joo jag vet att man alltid säger innan före skatt men vissa gör inte det

House/Trance diggare
287 Inlägg
2 oktober 2007
Enligt den där sidan var ju lönerna väldigt höga. neutral

220 Inlägg
2 oktober 2007
Jag vet iallafall att en man som jobbar på (troligen äger) ett brunnsborrningsföretag i karlstad har en ny M5 Touring parkerad utanför firman så smile

213 Inlägg
2 oktober 2007
baen skrev:
Jag vet iallafall att en man som jobbar på (troligen äger) ett brunnsborrningsföretag i karlstad har en ny M5 Touring parkerad utanför firman så smile

inge svårt å köpa en sån bil bara ta lån. sen är de ju en annan 5a hur lång tid de tar å betala av den wink

draminbil.nu
1 382 Inlägg
2 oktober 2007
Testa att fråga killarna på firman du är??

820 Inlägg
2 oktober 2007
Ring ams och fråga vad dom tycker är skälig lön för ett sådant jobb...

162 Inlägg
22 augusti 2012
bringen_ skrev:
det är så att jag går som lärling som brunnsborrare men jag vet inte riktigt om jag vill jobba kvar eftersom det är så långa dagar men vet nån hur mycke en brunnsborrare tjänar ungefär
där jag går som lärling dom vill tydligen ha kvar mej där och att jag får köra doms lastbil när jag har tagit lastbilsskörkort
?

Hur länge har du jobbat som brunnsborrare? Är själv en "lärling" så kan svara på de direkt.

Man lever bara en gång!
kolla gärna mitt projekt! :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=287300

1 Inlägg
31 december 2012
Har arbetat som certifierad borrare i ca 10 år på ett större förtag norröver. Har drivit rör till 100m flera ggr.
Gjort horisental hål flera ggr, pers 177m.

Lön för detta 22000kr plus firma bil slutade med att jag blev less på detta spektakel, med allt ansvar underhåll och alla etableringar i stort själv hela tiden.

Om ni kommer som lärlingar så LYSSNA,LÄR, FRÅGA kom för ihelvete inte med massa eget påhitt

Skickade hem 3st lärlingar och det gick fort, stora pengar, ansvar, företagetsutrustning!

Dessutom blev det merjobb!

Största idioten va en topphammarborrare som kom, den höll på att få smaka på ben femman!!

Annars ett fritt & bra arbete, sen blir det lite övertid vintertid-klagar kärringen Byt!

Ha det!big_smile

Avstängd
1 714 Inlägg
2 januari 2013
bringen_ skrev:
?

Du kan inte stava "De" och "deras" och ändå så gnäller du på att du får jobb?

Dagens ungdom roll
Senast redigerat av Emilius (2 januari 2013)

1 624 Inlägg
3 januari 2013
bringen_ skrev:
?

I smell troll cool

Sök