8090
Sök

Volvo 850 sänknings problem.

3 Inlägg
19 januari 2013
Trådstartare
Tjena alla! jag har en problem med min volvo 850 -96. Jag vill gärna sänka min volvo fram och bak, men vet inte om det är värt å köpa coilovers eller om man kan göra det på något annat sätt? Men va ja tror kommer bli mitt största problem är att om ja sänker den fram kommer däcket att ta i framskärmen just för att det är så lite space där. Det är lite space runt hela däcket. sitter på 18''. men kan men valsa skärmarna räcker det för om man kollar uppefrån och ner på framskärmen så sticker däcket ut typ 2-4mm och om ja sänker bilen kommer hjulet gå i framskärmen. tack för svar!

1 679 Inlägg
19 januari 2013
Jag körde 18x8 fälgar med et 42 eller 43 med 215/35 däck och sänkt ca 70mm smile
Dom däckena tog enbart i vid fullt rattutslag i innerskärmen smile
Sticker dina däck ut nu så äre för breda däck eller för lågt et smile
Kika in min förra 850 så får du se smile

3 Inlägg
20 januari 2013
Trådstartare
aa juste tack! tror att ja har för breda fälgar för kollar man som sagt uppefrån så ser man däckkanten som kanske sticker ut 2mm smile men va använde du coilovers eller bara sänkningsfjädrar och vartifrån köpte du de isåfall smile?

1 679 Inlägg
20 januari 2013
Lember skrev:
aa juste tack! tror att ja har för breda fälgar för kollar man som sagt uppefrån så ser man däckkanten som kanske sticker ut 2mm smile men va använde du coilovers eller bara sänkningsfjädrar och vartifrån köpte du de isåfall smile?

Jag körde med hårdare dämpare och kapade sänkfjädrar smile
Köpte det av kille här på garaget smile
Men till min nuvarande blir det nog coils smile

3 Inlägg
20 januari 2013
Trådstartare
okey gott! men vad för coils har du tänkt dig i såfall för har läst å kollat lite på coils men va ja sett så är det många som är missnöjda? men fårse är sugen på coils men har en begränsad budget med så kan inte bli de dyraste heller smile

1 679 Inlägg
20 januari 2013
Beror helt på budget smile
Jag kommer köpa ta-technix coils då jag bara är intresserad utav att ställa höjd smile

Sök