Hoppande framdäck vid fullgasspinn! Hur åtgärda? (volvo)

Volvoniss
27 januari 2013 · 227 Inlägg

Halloj...
En fundering bara!

Någon som märkt hur hjulen hoppar lite upp o ned när man trycker på fullgas o hjulen börjar spinna.
Det blir skakningar i framvagnen dvs.

Botar ett coiloverkit detta syndrom eller hur får man ner effekten i asfalten utan att framvagnen hoppar som en jävla groda?!

Presidento Of World
27 januari 2013 · 3 331 Inlägg

Slim_M skrev:
Halloj...
En fundering bara!

Någon som märkt hur hjulen hoppar lite upp o ned när man trycker på fullgas o hjulen börjar spinna.
Det blir skakningar i framvagnen dvs.

Botar ett coiloverkit detta syndrom eller hur får man ner effekten i asfalten utan att framvagnen hoppar som en jävla groda?!

Antispinn brukar väl göra så det blir så eller har jag fel?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Volvoniss
27 januari 2013 · 227 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:

Slim_M skrev:
Halloj...
En fundering bara!

Någon som märkt hur hjulen hoppar lite upp o ned när man trycker på fullgas o hjulen börjar spinna.
Det blir skakningar i framvagnen dvs.

Botar ett coiloverkit detta syndrom eller hur får man ner effekten i asfalten utan att framvagnen hoppar som en jävla groda?!

Antispinn brukar väl göra så det blir så eller har jag fel?

Har kört utan nån antispinn inkopplad! Man känner att däcken vill börja spinna men istället för spinna börjar hjulen hoppa! hmm

volvofoxy
27 januari 2013 · 33 Inlägg

jag har märkt skillnad beroende på vilka däck man har på har du bra grepp blir det nog lite hoppigt? men kan ha fel.

Volvo 854 "Juicy" (1995)
Volvoniss
27 januari 2013 · 227 Inlägg

volvofoxy skrev:
jag har märkt skillnad beroende på vilka däck man har på har du bra grepp blir det nog lite hoppigt? men kan ha fel.

Ja, det är helt nya 17" michelin pilot sport sulor. ganska mjukt gummi på dessa! så nog greppar däcken! Men haha hur fan får jag ner effekten i baken istället för att det skall studsa?!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang