Byta motorn i en caddy

Passat319
8 februari 2013 · 13 Inlägg

Hej, jag hade tänkt att byta motor i min 1991 caddy 1.6 diesel, men min fråga är, är det möjligt?

motorn jag tänkt byta till är en TDI motor, mina frågor är då - hur kommer besiktningen att reagera om jag har bytt motor? avgaskrav och sånt? kommer jag ta mig vatten över huvudet eller är det ganska lätt att göra ett sånt här byte på just min bil?

Tacksam för svar och kom gärma med olika tips på hur jag ska få det att funka med drivning etc... smile

Johan85 Avstängd
8 februari 2013 · 1 418 Inlägg

Passat319 skrev:
Hej, jag hade tänkt att byta motor i min 1991 caddy 1.6 diesel, men min fråga är, är det möjligt?

motorn jag tänkt byta till är en TDI motor, mina frågor är då - hur kommer besiktningen att reagera om jag har bytt motor? avgaskrav och sånt? kommer jag ta mig vatten över huvudet eller är det ganska lätt att göra ett sånt här byte på just min bil?

Tacksam för svar och kom gärma med olika tips på hur jag ska få det att funka med drivning etc... smile

byt motor ändra inget på den sen får du registreringsbesiktiga den.
motor tar du med kabelhärva boxar och allt ur donator bilen.

Passat319
8 februari 2013 · 13 Inlägg

Okej, men hur gör jag med drivaxlar och passformen där?

Johan85 Avstängd
8 februari 2013 · 1 418 Inlägg

Passat319 skrev:
Okej, men hur gör jag med drivaxlar och passformen där?

är det inte samma låda?

Passat319
8 februari 2013 · 13 Inlägg

Jag vet inte, tänkte om någon här visste om det bara är att sätta i en tdi motor

Johan85 Avstängd
8 februari 2013 · 1 418 Inlägg

Passat319 skrev:
Jag vet inte, tänkte om någon här visste om det bara är att sätta i en tdi motor

om det är en 1.9tdi du tänkt sätta iii så är det nog samma

Passat319
8 februari 2013 · 13 Inlägg

Ja precis det är 1.9 med 89 hästarn, så i princip så skara bara vara att flytta ur motorn, sätta ner den nya, och göra nya motorfästen?

Johan85 Avstängd
8 februari 2013 · 1 418 Inlägg

Passat319 skrev:
Ja precis det är 1.9 med 89 hästarn, så i princip så skara bara vara att flytta ur motorn, sätta ner den nya, och göra nya motorfästen?

motorfästena från 1.9tdi passar rakt av vad jag förstått

Passat319
9 februari 2013 · 13 Inlägg

okej, jag får kika lite mer på dedär, met låter lovande smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang