4258
Sök

Bultar till framaxelbalk, golf-88

2 Inlägg
14 februari 2013
Trådstartare
Någon som vet var man kan få tag i dessa bultar? Vw hade alla utom 3 vilket jag tycker var skumt. Skruvat.se autoparts har inte heller.

Antar att det ska vara speciella bultar och inte nåt man kan handla på en vanlig järnaffär?

Det rär sig alltså om samtliga bultar och muttrar som är fäst i framaxelbalken.

1 321 Inlägg
14 februari 2013
Är nog inget spec bultar, kolla gängen och dra till närmaste järnaffär

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

1 938 Inlägg
14 februari 2013
Skillnaden är ofta att en originalbult har en slags styrning där fram, man kan slå lite på den så hittar den rätt.
En vanlig bult är helgängad och tjock hela vägen, borde inte vara några konstigheter att få i en vanlig bult, borde vara rätt snällt mot din plånbok att inte köpa en originalbult.

2 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
Glesmark skrev:
Skillnaden är ofta att en originalbult har en slags styrning där fram, man kan slå lite på den så hittar den rätt.
En vanlig bult är helgängad och tjock hela vägen, borde inte vara några konstigheter att få i en vanlig bult, borde vara rätt snällt mot din plånbok att inte köpa en originalbult.

Haha, det var det fan inte kan jag lova. 560 kr för några bultar:O. Fy fan. Men fick bara tag på dom hos vw så..

1 938 Inlägg
20 februari 2013
jockeh-90 skrev:
Glesmark skrev:

Haha, det var det fan inte kan jag lova. 560 kr för några bultar:O. Fy fan. Men fick bara tag på dom hos vw så..

Vad var det inte, och vad var skillnaden mot en vanlig bult?

Sök