Var nere i garaget igår och försökte byta spindelleden till golf 3. Fick loss bulten till spindeltappen och dom 3 bultarna som fäster spindelleden i bärarmen. Försökte sen lossa bultarna till den inre drivknuten som det stod i haynes boken, men är det verkligen nödvändigt att lossa drivknuten för att få loss spindelleden på golf 3orna? Går det på nåt sätt att lossa spindelleden utan att få loss den inre drivknuten då dom var nästintil omöjliga att lossa.
Nej du behöver inte lossa drivknuten, du ska trycka ner bärarmen så att spindeln lossnar från spindelleden, kan va bra med ett spett eller kofot.
sitter inte spindelleden inskuten i bärarmen på golf 3? i sånt fall ska den dras ut ur bärarmen. tror de ska gå utan att lossa drivaxeln. man kan få knuffa fjäderbenet i sidled och vrida ur plattan ur bärarmen.
Nej du behöver inte lossa drivknuten, du ska trycka ner bärarmen så att spindeln lossnar från spindelleden, kan va bra med ett spett eller kofot.
sitter inte spindelleden inskuten i bärarmen på golf 3? i sånt fall ska den dras ut ur bärarmen. tror de ska gå utan att lossa drivaxeln. man kan få knuffa fjäderbenet i sidled och vrida ur plattan ur bärarmen.
Jo den sitter inskjuten men du ska lossa den ur spindeln först sen ska du givetvis demontera den från bärarmen.
Jo den sitter inskjuten men du ska lossa den ur spindeln först sen ska du givetvis demontera den från bärarmen.
Glöm inte hjulinställning.
aha du tänkte så jag brukar göra tvärt om men få har jag pressverktyg för å trycka lös den ur spindeln
Hej gav det hela ett nytt försök nu och fastnade när jag skulle försöka få ur bulten som håller fast spindelleden. Någon som har nåt tips hur jag ska få ur bultfanskapet? Får loss muttern på motsat sid med är nästintill omögligt att få ut bulten (drog sönder hylsan som fick en spricka i sig)
Sen så såg jag att damasken som som sitter på styrleden pajat också -.- är det något som måste åtgärdas snarast eller kan man åka runt så ett tag?