Hjälp med ZF växellåda, fjädring för växelläge!

DalleRacing
5 mars 2013 · 1 738 Inlägg

Tja!

kör med en bmw zf låda till min volvo b230, fick bygga mig ett eget spakställ o när man väl var färdig så kom bekymmret hmm När jag lägger i friläge så hamnar spaken längst åt höger ( 5:an ) men den ska ju stanna på 3:an! bakaxeldelar som lådan är köpt från tror att jag svetsat spakstället fel :s Men när jag har lådan på backen utan spakställ m.m så fjädrar den bara åt ett hål o de går bara vinkla "örat" åt vänster om man står bakifrån sett, åt höger är de tvärstumt då den som sagt fortfarande lägger sig på 5:an direkt!

vad ska jag göra? jag vill ju få de till att de e nåt i lådan som är galet! någon som har erfarenhet om de ska gå o vinkla åt båda hållen eller är de jag som missat nått när jag svetsat stället?

mvh

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
miniDULTEN
5 mars 2013 · 130 Inlägg

Hm har likadant på min 940 så undra om något händer när man bygger om så lådan passar 940 eller liknande

Vw-Andreas
5 mars 2013 · 633 Inlägg

miniDULTEN skrev:
Hm har likadant på min 940 så undra om något händer när man bygger om så lådan passar 940 eller liknande

alla lådor som kompisen svetsar själv fungera klockrent , de är endast byte av sprängkåpa som man gör

Volvo s60 (2003)
Volvo 740 "militery" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang