3608
Sök

Motor och växellåda hoppar audi a4 b5 HJÄLP -96

63 Inlägg
12 mars 2013
Trådstartare
Behöver hjälp! det är så att hela min motor och växellåda hoppar när man kör på låga varv, motorn har hoppat så högt att den slått en buckla i huven plus att hela växelspaken åker upp och ner, känns som det är nåt trasigt fäste men jag kollade och hitta inget fel, någon som har erfarenhet av detta och vet vad felet kan va? det är en 1,6 l motor

Rösta gärna!

63 Inlägg
12 mars 2013
Trådstartare
händer även om man trycker snabbt på gasen

Rösta gärna!

1 450 Inlägg
12 mars 2013
Om motorn har hoppat så mycket så det har bleve bucklor i huven bör ju motorfästena va helt av,

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

63 Inlägg
12 mars 2013
Trådstartare
xVolvo240x skrev:
Om motorn har hoppat så mycket så det har bleve bucklor i huven bör ju motorfästena va helt av,

jo jag tyckte det också men alla fäste är hela och ser fräscha ut, men kan kanske vara så att gummit i bussningarna har blivit mjukare med tiden eller nåt

Rösta gärna!

1 140 Inlägg
12 mars 2013
Du har ju garanterat knäckt ett fäste eller två, sätt en domkraft under tråget och lyft så ser du var den inte sitter fast smile

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

63 Inlägg
12 mars 2013
Trådstartare
Smart ide smile inte jag som pajat dem, köpte bilen för nån dag sen och märkte inte det förens senare sad

Rösta gärna!

Sök