4177
Sök

Länkarmar Mazda 6

2 Inlägg
25 mars 2013
Trådstartare
Hej!
Vet inte om jag lägger denna tråd rätt, men hoppas det.

Köpte en Mazda 6 från en bilfirma för 10 månader sedan. Hade då gått 12600 mil och nu när jag hade den inne på 14 000-mila service fick jag beskedet att alla 4 länkarmarna fram var i stort sett helt färdiga att byta ut. Detta till en materialkostnad av 14 000 kr. Kan absolut inget om bilar och ville bara ha en bil som fick lov att dra min transport på B-kort och som fungerade att köra till och från jobbet med.

Min fråga är nu om det verkligen kan vara så att alla länkarmarna kunde vara "utan anmärkning" för 10 månader sedan för att sen idag vara i behov av "akutbyte"? Jag har kört ca 1400 mil med den och det känns inte som att bilfirman har haft rent mjöl i påsen sad

1 624 Inlägg
25 mars 2013
Jag hade inne min bil på 16000 mila service, då skulle tydligen bromsar, stötdämpare och däck bytas.

6 månader efter det besiktade jag utan anmärkning.

Verkstan sa att stötdämparna fram läckte osv osv..

Har inte bytt än smile

6 712 Inlägg
25 mars 2013
Är du osäker på bilfirman låt bilprovningen avgöra, oftast är de tidigare mekaniker som går igenom bilen åt dig.

careau skrev:
Verkstan sa att stötdämparna fram läckte osv osv..

Har inte bytt än smile

Kan ju läcka fast dämpningsverkan är bra..men de märks när de är slut ;P

De/Dem

2 Inlägg
25 mars 2013
Trådstartare
Det intressanta i det hela är att jag servade bilen på samma företag jag köpte den, men på en annan ort. När de berättade vad de hade hittat och jag sa att jag bara haft bilen i mindre än 10 månader, var deras första reaktion:
"-Det måste företaget du köpte bilen ifrån ha vetat om. Detta händer inte på den korta tiden." Jag bara lyssnade och när jag sen berättar att jag köpt den från samma företag så blir de lite mer tillbakadragna. De står dock för det de sagt och tycker att jag helt klart ska prata med säljaren jag köpte bilen av.

Suck! Skulle köpt en Volvo istället sad

Sök