4219
Sök

Lufta huvudbromscylinder på bänk? Lucas Girling

4 Inlägg
27 mars 2013
Trådstartare
Har köpt ny huvudcylinder som jag ska byta idag, själva mekandet är enkelt. Jag vet dock inte hur man luftar den utanför bilen. Hjälp uppskattas! smile

242 Inlägg
27 mars 2013
Du ska fylla på och trycka in den stora delen som bromspedalen trycker in och när du släpper ut den igen ska du hålla för hålen sen gör du så tills det kommer vätska från båda hålen.

Jag letade rätt på en film ifall du inte förstog hur jag menade, kolla från 3,26

4 Inlägg
27 mars 2013
Trådstartare
namcon skrev:
Du ska fylla på och trycka in den stora delen som bromspedalen trycker in och när du släpper ut den igen ska du hålla för hålen sen gör du så tills det kommer vätska från båda hålen.

Jag letade rätt på en film ifall du inte förstog hur jag menade, kolla från 3,26

Tack så mycket! Guld värt

4 Inlägg
27 mars 2013
Trådstartare
namcon skrev:

Kom att tänka på en sak: Såhär kan en väl aldrig lufta en begagnad huvudbromscylinder? Då skjuter man väl packningarna direkt.

Man ska ju aldrig pumpa pedalen för långt ner vid uppbyggande av tryck, vid luftning. Pga att man då skjuter packningarna i cylindern.

Detta slog mig just.. :S

Sök