Hej!
Jag har en v70-99 som styrboxen pajade på. Efter många sök på bilskrotar så hittade jag en box som passade, men det gick inget vidare. bilen var lika död ändå. Det visade sej att styrboxen hade en rullande kod som skulle synkas
imot 6 andra immobilizer relän under instrumentpanelen.
Volvo skulle ha 20 tusen för att fixa det. Jag valde att beställa allt från en privat person som skulle skrota en likadan bil. Bilskrotarna säljer gärna en styrbox alt nån nyckel till, men det funkar inte! Man måste ha allt, det skrotarna säljer är bara en del, och då är det inte värt en krona. och eftersom man måste koda allt så måste man på volvo. Dom kräver dessutom att styrboxen skall vara nollad.
Så jaga rätt på rätt bosch nummer på styrboxen och leta efter en likadan bil på skroten som är orörd och plocka allt
eller köp från en privat som jag gjorde. jag slapp undan med 2600kr, plockade styrbox, 6 denso immobilizer relän
varav ett var centrallåset, startnycklar, larmdosa, motorstyrningsreläet, tändningslås.
Det tog ca 40 minuter att byta.
Nu ides jag inte byta tändningslås, men jag tejpade bara fast nyckeln från andra bilen i antennringen och gömde den under panelen. stoppade den andra antennringen från andra bilen där orginalnyckeln sitter. så inget syns..
immobilizer är hela tiden aktiv, men vad gör det. Bilen funkar bara bra.
Och jag använder fortfarande orginalnycklarna till bilen.