29 mars 2013
Trådstartare
Har i veckan skickat mail till flera olika nätbutiker och ebay säljare som har delar jag behöver.
Nästan alla svarade att det va slut på lager och dom skulle få leverans om 3veckor. Någon som inte passade mig då jag behöver delarna innan mappning som jag bokat längre fram i April.
Men till slut fick jag svar av en välkänd butik som svarade på mail att delarna fanns på deras lager och var redo att skickas.
Ställde lite fler frågor för att vara säker på att dom verkligen hade delarna hemma, inga problem skulle skickas samma dag som pengarna kom in svarade dom. Betalade via paypal så butiken fick pengarna samma dag.
Dagen efter mailade jag och kollade så pengarna kommit fram.
Han svarade att pengarna var framme. Han tackade för en smidig affär och hälsade att jag kunde höra av mig när som helst om jag behövde hjälp eller hade några frågor angående delarna jag beställt. Sen avslutar han mailet med att sakerna kommer att skickas om 15 dagar och att jag får en kopia på fraktsedeln med kollinr då
Inte riktigt vad jag förväntat mig
Antar att han gått på påskledigt eller något för dom svarar inte på mail eller telefon sen dess.
Skulle jag vetat att dom inte skickar delarna på 15dagar skulle jag inte köpt dom där.
Jag tycker dom verkar vara riktiga jävla idioter. Men vill inte skriva ut namnet på butiken innan dom svarat igen
Har jag fel eller är det dålig stil av dom? Funderar på att kräva pengarna tillbaka genom paypal. Men det kommer ju ta flera veckor innan det händer något
Senast redigerat av Vitamin (29 mars 2013)