Missnöjd med nätbutik!

Vitamin
29 mars 2013 · 719 Inlägg

Har i veckan skickat mail till flera olika nätbutiker och ebay säljare som har delar jag behöver.

Nästan alla svarade att det va slut på lager och dom skulle få leverans om 3veckor. Någon som inte passade mig då jag behöver delarna innan mappning som jag bokat längre fram i April.

Men till slut fick jag svar av en välkänd butik som svarade på mail att delarna fanns på deras lager och var redo att skickas.
Ställde lite fler frågor för att vara säker på att dom verkligen hade delarna hemma, inga problem skulle skickas samma dag som pengarna kom in svarade dom. Betalade via paypal så butiken fick pengarna samma dag.

Dagen efter mailade jag och kollade så pengarna kommit fram.
Han svarade att pengarna var framme. Han tackade för en smidig affär och hälsade att jag kunde höra av mig när som helst om jag behövde hjälp eller hade några frågor angående delarna jag beställt. Sen avslutar han mailet med att sakerna kommer att skickas om 15 dagar och att jag får en kopia på fraktsedeln med kollinr då



Inte riktigt vad jag förväntat mig
Antar att han gått på påskledigt eller något för dom svarar inte på mail eller telefon sen dess.

Skulle jag vetat att dom inte skickar delarna på 15dagar skulle jag inte köpt dom där.
Jag tycker dom verkar vara riktiga jävla idioter. Men vill inte skriva ut namnet på butiken innan dom svarat igen

Har jag fel eller är det dålig stil av dom? Funderar på att kräva pengarna tillbaka genom paypal. Men det kommer ju ta flera veckor innan det händer något

Senast redigerat av Vitamin (29 mars 2013)

hangman
29 mars 2013 · 2 174 Inlägg

Det GÅR  hävda köpet, men det är rätt bökigt, då ni hade ett avtal att det skulle skickas direkt, sen när det var betalt 15 dagar ca?

Hände mig förra veckan också köpte rostfritt utblås från england, brukar ta max 5 arbetsdagar, tog 3 veckor få hem det, ställde företaget till svars och det visade sig dom beställer från ukraina när jag lägger min order till dom. Fick dock grejerna men aa det var ju skräp emot vad jag trodde.

Du kan vänta och få delarna, sen får du helt enkelt ge negativt omdömme, det svider fint för dom smile

Vitamin
29 mars 2013 · 719 Inlägg

hangman skrev:
Det GÅR  hävda köpet, men det är rätt bökigt, då ni hade ett avtal att det skulle skickas direkt, sen när det var betalt 15 dagar ca?

Hände mig förra veckan också köpte rostfritt utblås från england, brukar ta max 5 arbetsdagar, tog 3 veckor få hem det, ställde företaget till svars och det visade sig dom beställer från ukraina när jag lägger min order till dom. Fick dock grejerna men aa det var ju skräp emot vad jag trodde.

Du kan vänta och få delarna, sen får du helt enkelt ge negativt omdömme, det svider fint för dom smile

Vet du hur man häver ett köp? Har inte köpt genom ebay. Men betalat via paypal

hangman
29 mars 2013 · 2 174 Inlägg

Vitamin skrev:

hangman skrev:
Det GÅR  hävda köpet, men det är rätt bökigt, då ni hade ett avtal att det skulle skickas direkt, sen när det var betalt 15 dagar ca?

Hände mig förra veckan också köpte rostfritt utblås från england, brukar ta max 5 arbetsdagar, tog 3 veckor få hem det, ställde företaget till svars och det visade sig dom beställer från ukraina när jag lägger min order till dom. Fick dock grejerna men aa det var ju skräp emot vad jag trodde.

Du kan vänta och få delarna, sen får du helt enkelt ge negativt omdömme, det svider fint för dom smile

Vet du hur man häver ett köp? Har inte köpt genom ebay. Men betalat via paypal

Du får vända dig till mottagaren om det är företag har du 2 veckor ångerrätt, i andra fall står det i avtalet, en del är fula och ändrar lite tex en vecka för återköp, och då har man inte hunnit få grejerna och bedöma och se vad det är för skit.

Du får helt enkelt säga till honom, du sa att det skickades direkt, Det var dealen, jag vill häva köpet, Är det utomlands? då kan det bli lite krångligare annars går det anmäla till konsumentombudsmannen tex men det är jävla krångel, får du tag i det du ska ha annars snabbare, köp det sen sälj dom nya när dom kommer smile

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 mars 2013 · 14 077 Inlägg

Vitamin skrev:
Dagen efter mailade jag och kollade så pengarna kommit fram.
Han svarade att pengarna var framme.
Han tackade för en smidig affär och hälsade att jag kunde höra av mig när som helst om jag behövde hjälp eller hade några frågor angående delarna jag beställt. Sen avslutar han mailet med att sakerna kommer att skickas om 15 dagar och att jag får en kopia på fraktsedeln med kollinr då

15 dagar....det verkar lustigt. Kan ju vara så att dom lockar köpare för du skulle ju inte beställt om du vetat detta med 15 dagar. Jo, man känner sig lite lurad av detta.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Smajly
29 mars 2013 · 3 059 Inlägg

Och förmodligen har du inte läst ordentligt på deras websida och villkor om hur dom gör..
Och din egen dåliga framförhållning kan man ju knappast skylla butikerna för.


Skriv vilken butik du handlat av så vi kan gå in och kolla upp dom lite annars behöver du inte skriva ett helt inlägg o gnälla på den heller.
Skriver du inte ut vilken butik det är kan du heller inte få mycket hjälp.
Kom då tillbaka istället om 15 dagar om dom levererat eller inte.

Senast redigerat av Smajly (29 mars 2013)

Vitamin
29 mars 2013 · 719 Inlägg

Smajly skrev:
Och förmodligen har du inte läst ordentligt på deras websida och villkor om hur dom gör..
Och din egen dåliga framförhållning kan man ju knappast skylla butikerna för.


Skriv vilken butik du handlat av så vi kan gå in och kolla upp dom lite annars behöver du inte skriva ett helt inlägg o gnälla på den heller.
Skriver du inte ut vilken butik det är kan du heller inte få mycket hjälp.
Kom då tillbaka istället om 15 dagar om dom levererat eller inte.

Har jag dålig framförhållning när jag frågar 2ggr om varorna finns hemma och skickas direkt?

Nu är frågan om man kan ta pengarna tillbaka genom paypal och inte deras webbsida.

Smajly
29 mars 2013 · 3 059 Inlägg

Paypal hjälpcenter: https://www.paypal.com/se/webapps/helpcenter/home/


Jag har inte paypal själv men jag antar att när man betalar med paypal så är det samma som ett uttag och då står det:

Fråga: Hur avbryter jag ett uttag? Svar: När du väl har begärt ett uttag från ditt PayPal-konto går det tyvärr inte att avbryta det.

Du får nog vända dig till butiken.

Hade du handlat över eBay hade du kunnat begära återbetalning/återkallning men det verkar vara stor skillnad om du handlar direkt av butiker eller genom eBay.

Senast redigerat av Smajly (29 mars 2013)

Mr_EmCom Med.lem
29 mars 2013 · 3 759 Inlägg

Nu har bara läst första inlägget, men häng ut företaget. Säger man att det ska skickas samma dag som pengarna kom in så ska dom det.

David

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Batbyggare Kung
29 mars 2013 · 108 Inlägg

Fasen va kass, jag håller tummarna för att du ska få dina prylar snarast.
Själv så har jag mailat till en känd nätbutik 3ggr om en pryl till min bil, men dom svarar ens inte...:-(
För mig så ska en nätbutik svara inom någon dag..
Dock så har jag handlat prylar på andra ställen som funkar otroligt bra, en firma har tom ringt mig..Det var om en kollektor som skulle tillverkas.

Lidborn VD
29 mars 2013 · 643 Inlägg

Kan ju bara vara något dom alltid har med i sina mail..
Har dom nu sagt att dom har och kan skicka grejerna direkt så får man ju hoppas att det är så.. Vänta på svar efter helgen och ta det därifrån..

Vitamin
29 mars 2013 · 719 Inlägg

Lidborn skrev:
Kan ju bara vara något dom alltid har med i sina mail..
Har dom nu sagt att dom har och kan skicka grejerna direkt så får man ju hoppas att det är så.. Vänta på svar efter helgen och ta det därifrån..

Nej det tror jag inte.
Han svarade personligen på mailen och så frågade han om ja kunde länka till några bilder på min bil för han ville se hur den såg ut.

Men fick tag på delar i Sverige idag av en privatperson som jag köper istället. Så får jag sälja vidare dom andra sakerna om dom kommer nångång. Eller försöka avbryta affären på något sätt

TouchOfRed Meldem
29 mars 2013 · 4 137 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Nu har bara läst första inlägget, men häng ut företaget. Säger man att det ska skickas samma dag som pengarna kom in så ska dom det.

David

Dumt att hänga ut företaget om det kanske inte är deras fel.
Visst, dom sa att dom hade sakerna på lager, men det är ju inte säkert att TS har läst alla villkor ordentligt osv.
Men är det företagets fel, så kan dom hängas ut, givetvis.

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
Mr_EmCom Med.lem
29 mars 2013 · 3 759 Inlägg

TouchOfRed skrev:

Mr_EmCom skrev:
Nu har bara läst första inlägget, men häng ut företaget. Säger man att det ska skickas samma dag som pengarna kom in så ska dom det.

David

Dumt att hänga ut företaget om det kanske inte är deras fel.
Visst, dom sa att dom hade sakerna på lager, men det är ju inte säkert att TS har läst alla villkor ordentligt osv.
Men är det företagets fel, så kan dom hängas ut, givetvis.

Då rättar man det i tråden när dom löst problemet...
Enligt min mening iaf.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang