4858
Sök

4 puckad sinter på orginal tryckplatta volvo 945

47 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
#1
Tjäääna! har kollat, men hittar ingen tråd angående detta så skriver en ny..  har en 945'a B230FT och undrar om en 4 puckad sinter lamell passar på en original tryckplatta? just nu laddar den ungefär 1,5 bar, men efter man kommer upp i 0.9 vid gaspådrag så börjar den slira koppling på 3-4-5ans växel,  så har ni nå tips o trix   ?smile


76 Inlägg
2 april 2013
#2
Jeffelito skrev:
Tjäääna! har kollat, men hittar ingen tråd angående detta så skriver en ny..  har en 945'a B230FT och undrar om en 4 puckad sinter lamell passar på en original tryckplatta? just nu laddar den ungefär 1,5 bar, men efter man kommer upp i 0.9 vid gaspådrag så börjar den slira koppling på 3-4-5ans växel,  så har ni nå tips o trix   ?smile

Jag körde med 6 puck sinter på min 945a och det gick hur fint som helst. Bara trycka dit o slå ihop skiten o åka.


47 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
#3
åfan big_smile men vad är bäst 4 eller 6 puckad ? smile


76 Inlägg
2 april 2013
#4
Jeffelito skrev:
åfan big_smile men vad är bäst 4 eller 6 puckad ? smile

Bäst o bäst. Jag tog 6puckad för den är inte lika jobbig o åka med lite normalare körning. 4puck är ju av o på:P


47 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
#5
aaah jag förstår.. smile


Bilälskare
283 Inlägg
3 april 2013
#6
Jeffelito skrev:
aaah jag förstår.. smile

är din med vajer eller hydraulisk koppling??

är den med vajer så får du shimsa om tryckplattan 1mm ca för annars tar pedalen långt ner,, gjorde de på en polares 244 Turbo..

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D


Sök