Slutsteg går i Protection Mode! (Bilder på kopplingar)

Curse
11 april 2013 · 687 Inlägg

Kan vara så att felet ligger i huvudenheten... Eller i steget.

Senast redigerat av Curse (11 april 2013)

Mazda 6 "MPS" (2006)
JonatanR
11 april 2013 · 400 Inlägg

Eriksson121 skrev:
Jag drog ur lågnivåkablarna ur stereon och satte i dom i steget, då löst det bara grönt. Satte ja i dom igen lös det rött.
Känns som ett simpelt fel då ja bara har satt i inredningen och har ett annat steg nu sen jag pröva sist gång och då funkade det kanon. smile

Ja då har vi ju kommit lite längre på väg. Försök använda en annan signalkälla (t.ex. en annan stereo/telefon osv) och se om steget fortfarande lyser bara grönt då. I så fall kan du vara rätt säker på att felet ligger i huvudenheten!

Ljud-fan
11 april 2013 · 610 Inlägg

Va är det för basar och steg? Kan du kopplat basarna på för låg ohm för steget kanske?

Eriksson121
11 april 2013 · 66 Inlägg

Steget är nytt sen igår, huvudenheten hade jag till förra slutsteget så den kan inte ha gått sönder väl?

Hur kopplar man "bara" in telefonen utan en huvudenhet då?

Steget är http://www.dnbilradio.se/produkt/MAGNAT-EDITION-MONO
Och basen är nån Gas 12" modell äldre.

Bootstrom
11 april 2013 · 52 Inlägg

läste lite innan att du hade samma jordpunkt som innan. Är det samma kablage också? Är kabelskorna pressade från fabrik eller gjorde du det själv?
Jag misstänker att du skulle behöva pressa om jordkabeln. (Med en ny kabelsko såklart.) Om inte det funkar så. Så försök med att byta jordpunkt. Kanske på andra bältesfästet. Slipa ner och göra rent. NOGGRANT! Sen se till att du skruvar ner muttern så hårt du bara kan. Dom kan vara lite tjuriga ibland dom där skorna.

None
Bootstrom
11 april 2013 · 52 Inlägg

Sedan såg jag på bilderna att en kabelsko på plus polen är att rekommendera!

På steget

Senast redigerat av mini_me (11 april 2013)

None
Eriksson121
11 april 2013 · 66 Inlägg

mini_me skrev:
läste lite innan att du hade samma jordpunkt som innan. Är det samma kablage också? Är kabelskorna pressade från fabrik eller gjorde du det själv?
Jag misstänker att du skulle behöva pressa om jordkabeln. (Med en ny kabelsko såklart.) Om inte det funkar så. Så försök med att byta jordpunkt. Kanske på andra bältesfästet. Slipa ner och göra rent. NOGGRANT! Sen se till att du skruvar ner muttern så hårt du bara kan. Dom kan vara lite tjuriga ibland dom där skorna.

Jag pressa dom själv... Det är samma kablage, samma bil, samma bas och samma huvudenhet smile det enda nya är slutsteget

Eriksson121
11 april 2013 · 66 Inlägg

mini_me skrev:
Sedan såg jag på bilderna att en kabelsko på plus polen är att rekommendera!

På steget

Beställde med gaffelskor men fick inte med dom, dom skulle komma separat.. hmm

Bootstrom
11 april 2013 · 52 Inlägg

Eriksson121 skrev:

mini_me skrev:
läste lite innan att du hade samma jordpunkt som innan. Är det samma kablage också? Är kabelskorna pressade från fabrik eller gjorde du det själv?
Jag misstänker att du skulle behöva pressa om jordkabeln. (Med en ny kabelsko såklart.) Om inte det funkar så. Så försök med att byta jordpunkt. Kanske på andra bältesfästet. Slipa ner och göra rent. NOGGRANT! Sen se till att du skruvar ner muttern så hårt du bara kan. Dom kan vara lite tjuriga ibland dom där skorna.

Jag pressa dom själv... Det är samma kablage, samma bil, samma bas och samma huvudenhet smile det enda nya är slutsteget

Låter mycket knepigt!
Men testa med att dra åt jordpunkten lite extra. Och sen sko kablarna in i slutsteget.
Se om de gör någon skillnad.
Annars är nog steget kasst och borde skickas tillbaka som DOA.( Förmodar att de är ett nytt steg)

None
Eriksson121
11 april 2013 · 66 Inlägg

mini_me skrev:

Eriksson121 skrev:

mini_me skrev:
läste lite innan att du hade samma jordpunkt som innan. Är det samma kablage också? Är kabelskorna pressade från fabrik eller gjorde du det själv?
Jag misstänker att du skulle behöva pressa om jordkabeln. (Med en ny kabelsko såklart.) Om inte det funkar så. Så försök med att byta jordpunkt. Kanske på andra bältesfästet. Slipa ner och göra rent. NOGGRANT! Sen se till att du skruvar ner muttern så hårt du bara kan. Dom kan vara lite tjuriga ibland dom där skorna.

Jag pressa dom själv... Det är samma kablage, samma bil, samma bas och samma huvudenhet smile det enda nya är slutsteget

Låter mycket knepigt!
Men testa med att dra åt jordpunkten lite extra. Och sen sko kablarna in i slutsteget.
Se om de gör någon skillnad.
Annars är nog steget kasst och borde skickas tillbaka som DOA.( Förmodar att de är ett nytt steg)

Yes det är helt nytt sen igår, ska pröva gå ut o dra åt det osv smile
tack för hjälpen.
Kom gärna me fler alternativ så får ja pröva mig fram smile

JonatanR
11 april 2013 · 400 Inlägg

Eriksson121 skrev:
Steget är nytt sen igår, huvudenheten hade jag till förra slutsteget så den kan inte ha gått sönder väl?

Hur kopplar man "bara" in telefonen utan en huvudenhet då?

Steget är http://www.dnbilradio.se/produkt/MAGNAT-EDITION-MONO
Och basen är nån Gas 12" modell äldre.

Telefonen kopplar du in istället för huvudenheten. Med t.ex. en rca->3.5mm adapter. Eller så ringer du över en kompis och drar en RCA från hens stereo.

Om det stämmer som du säger att steget endast går i protect då du kopplar in signal (RCA) från din nuvarande huvudenhet så bör det utredas vidare. Men måste erkänna att det låter som ett väldigt märkligt fenomen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang