Fel rullomkrets?

paddee
13 april 2013 · 8 Inlägg

Hej! Har precis satt på h&r dämpare+fjädrar och nya fälgar+däck, nu är det så att när jag bromsar så drar ratten åt olika håll beroende på vilket håll jag svänger och drar åt olika håll när man kör på ojämn väg.... Funderar på om affären jag köpte fälgarna och däcken på har lurat mig och gett mig allt för breda däck eller liknade... Eller om det kan bero på att dom är nya bra? Får tillägga att jag inte har gjort framhjulsinställningar en. Men vad jag har hittat på nätet så verkar drt vara fel rullomkrets?..

Jag har en bmw 320i e46 - 00 och OZ Envy 7,5x17 5/120 Et29 79,1 Fälgar
och 255/45 R17 vredestein cento 94Y XL. Är det rätt rullomkrets?

Väldigt tacksam för svar!

Havretigern
13 april 2013 · 145 Inlägg

har du ens gjort en framvagnsinatällning efter att du monterade dina nya dämpare?

henke_99 Offroad Racing
13 april 2013 · 3 122 Inlägg

Havretigern skrev:
har du ens gjort en framvagnsinatällning efter att du monterade dina nya dämpare?

Nej det har han inte... (han skrev ju det själv) Och det är det som orsakar det veliga beteendet. Gör en framvagnsinställning så kommer det bli bra sen. Bilen beter sig så för att båda hjulen inte står rakt samtidigt, utan bilen styr efter ena framhjulet ibland och det andra ibland beroende på vilket som har bäst fäste.

Eftersom du har nya däck så gör inställningen så snart som möjligt, det sliter dom snett rätt fort annars.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
careau
13 april 2013 · 1 624 Inlägg

Räcker det inte med en tråd eller? Pfft..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang