bromsklossar till mondeo -01

urk
10 april 2007 · 1 Inlägg

ska man skruva tillbaka kolven på bromsoket när man byter bromsklossar bak på  ford mondeo -01 v6? är det svårt? behövs det specialverktyg? tack på förhand:)

KlintA Våga Vägra Volvo!
10 april 2007 · 326 Inlägg

Japp, de ska du göra. De e inte så svårt, ta bara en polygrip och vrid tillbaka kolven. Men akta damsken!

Vad sa du? Har Pappa betalat?
KarlNilsson Örebroare i exil
10 april 2007 · 970 Inlägg

Tja. Jag har då aldrig lyckats vrida tillbaka kolven i bakoken med en polygrip. Specialverktyget rekommenderar jag.

/Fordmekaniker

Hej FRA!
KlintA Våga Vägra Volvo!
10 april 2007 · 326 Inlägg

_Kekke_ skrev:
Tja. Jag har då aldrig lyckats vrida tillbaka kolven i bakoken med en polygrip. Specialverktyget rekommenderar jag.

/Fordmekaniker

De lyckades ja me på min iaf. Men de kanske beror på att min består mycket av Mazda???neutral

Vad sa du? Har Pappa betalat?
KarlNilsson Örebroare i exil
10 april 2007 · 970 Inlägg

Eddie_Rocks skrev:

_Kekke_ skrev:
Tja. Jag har då aldrig lyckats vrida tillbaka kolven i bakoken med en polygrip. Specialverktyget rekommenderar jag.

/Fordmekaniker

De lyckades ja me på min iaf. Men de kanske beror på att min består mycket av Mazda???neutral

Hmm på Probe skruvar man väl inte tillbaks kolven i bakoken? Den klämmer man väl bara tillbaka, enklast med en polygrip modell lite kraftigare smile Eller jag kanske missminner mig nu? Haha ja det enda som inte är mazda på din bil är väl Ford emblemen... Men en förjäkla fin bil för det smile

Hej FRA!
KlintA Våga Vägra Volvo!
11 april 2007 · 326 Inlägg

Jag gjorde de på mina bakok utanproblem, framoken me. Hmm konstigt det där. Har du aldrig skruvat på en Probe? Du som är Ford-mekaniker?

Vad sa du? Har Pappa betalat?
KarlNilsson Örebroare i exil
11 april 2007 · 970 Inlägg

Eddie_Rocks skrev:
Jag gjorde de på mina bakok utanproblem, framoken me. Hmm konstigt det där. Har du aldrig skruvat på en Probe? Du som är Ford-mekaniker?

Jodå Probe har jag skruvat. Men jag vill minnas att man inte skruvar in kolven i bakoken på dom, utan att man bara klämmer in den. Precis som man gör fram på både Proben och Mondeon. Men som sagt jag har nog inte skruvat bromsar mer än en eller ett par gånger på Probe, så minnet sviker mig.

Hej FRA!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang