Vad för däck lönar det sej att köpa?

JohnnyN Rutinerad medlem
10 april 2007 · 1 938 Inlägg

Nu är det så att min kära Calle har av någon underlig anledning för dåliga framdäck för att gå igenom besiktningen roll
Så undrar jag vad folket där ute rekommenderar för däck att köpas?
Nu är jag ute efter folks egna upplevelser och erfarenheter, och inga "jag är fjorton år och har hört att de där är bra!".
Dimensionen i mitt fall är 215/40R17 smile

Lone Star
10 april 2007 · 1 231 Inlägg

Har exakt samma storlek och goodyear eagle F1. Har inte satt på dom på evon än men har kört bilar med de däcken. Kan rekommendera dom starkt.

Mitt projekt: Evo III
Izual
10 april 2007 · 4 571 Inlägg

Jag kör på : Toyo Proxes T1/R 205/40 -17

De är de bästa däcken jag haft, kört 1 säsong på dem och slitaget är nästan obefintligt.
Det är grymt grepp och de är väldigt tysta för sin sort.

Dom borde finnas som 215/40 med.

Poon Knegare
10 april 2007 · 302 Inlägg

Izual skrev:
Jag kör på : Toyo Proxes T1/R 205/40 -17

De är de bästa däcken jag haft, kört 1 säsong på dem och slitaget är nästan obefintligt.
Det är grymt grepp och de är väldigt tysta för sin sort.

Dom borde finnas som 215/40 med.

Åker me samma däck och är helnöjd!
Och ja, dom finns i din dimension.

Poon
Love the sound...
falloutboy
10 april 2007 · 1 723 Inlägg

Hade Hankook Ventus K107 (tror jag) på förra bilen och var väldigt nöjd med dem. Bra grepp och lyckades t ex aldrig få vattenplaning med dem.

Kumho Ecsta (Stavning?) körde jag med förra sommaren och de var ok, inget supergrepp men det kan ha med motorstyrkan att göra. Till den här sommaren ska jag köra på Yokohama.

Lone Star
10 april 2007 · 1 231 Inlägg

falloutboy skrev:
Hade Hankook Ventus K107 (tror jag) på förra bilen och var väldigt nöjd med dem. Bra grepp och lyckades t ex aldrig få vattenplaning med dem.

Kumho Ecsta (Stavning?) körde jag med förra sommaren och de var ok, inget supergrepp men det kan ha med motorstyrkan att göra. Till den här sommaren ska jag köra på Yokohama.

Ja de där ventusdäcken kan jag faktiskt rekommendera med. Hade dom på bmwn förrut.

Mitt projekt: Evo III
good_year
10 april 2007 · 755 Inlägg

några billiga kör jag på för dom tar ändå slut i slutet av veckan..

master_lars
10 april 2007 · 1 162 Inlägg

Nakang har jag hört både gott och ont om, i de mindre dimensionerna så är det värdelösa, men i de strörre dimensionerna är de ganska bra.

airam
10 april 2007 · 390 Inlägg

Lone Star skrev:

falloutboy skrev:
Hade Hankook Ventus K107 (tror jag) på förra bilen och var väldigt nöjd med dem. Bra grepp och lyckades t ex aldrig få vattenplaning med dem.

Kumho Ecsta (Stavning?) körde jag med förra sommaren och de var ok, inget supergrepp men det kan ha med motorstyrkan att göra. Till den här sommaren ska jag köra på Yokohama.

Ja de där ventusdäcken kan jag faktiskt rekommendera med. Hade dom på bmwn förrut.

Har kört på Ventus rätt länge och tyckte också dom var bra.

Ford Mustang Mach I "Pappas bil" (1973)
bumpe Lastbilsmekaniker
11 april 2007 · 3 878 Inlägg

Nokian NRVi är billigaste märkesdäcken enligt de lokala taxibolagen, kör dock med mindre och billigare däck så jag vet inte hur körupplevelsen är...

twin_cam Smålänning
11 april 2007 · 7 877 Inlägg

Jag kör på Goodride, ett budgetmärke, men jag tycker att dom fungerar hyfsat ännu så länge i alla fall. Har haft dom på bilen i 3 veckor kanske.

Farsan var däremot väldigt nöjd med sina kumho som satt på hans förra bil.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Jonni
11 april 2007 · 1 256 Inlägg

Kuhmo Ecsta är bra däck för valutan! smile

Mikel_83
11 april 2007 · 45 Inlägg

Falken 452 är bra tycker jag big_smile

silverbird
12 april 2007 · 666 Inlägg

Jag kör med Nandkang ns2 sport, 215/45-17
enligt mannen på skånedäck där ja köpte sulorna så sa han att de var likvärdiga med goodyear eagle F1, och det är ett riktigt bra däck, men ja snålade litta... nandkangen kostade halva pengen... men till det jag kör så räcker det långt
//Silver

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang