Du behöver ju en växellåda till bilen, och då passar en M90 bra(rätta mig gärna). Sen behöver du ändra motorfästena, REJÄLT. Och mycket mycket mer. De är inget små jobb precis..
Är det nån såm har några förslag på hur man ska jöra för att få i en t5a:D i en pv taksam för svar
Hur menar du? har du en T5 motor som är "vänd" å färdig för att kastas i eller är det en oarbetad motor? Är det inget gjort så behöver du oljetråget från 6:an å korta av och motor fästen från 960 med 6:an och M90 lådan sitter även den i 960. sen måste du ju även ha kraftigare kardan å bakaxel. bilen i sig måste genomgå en hel del modefiering. sen att besiktiga bilen är inget att göra första resan.
annars är det ju bara modda om lite i på bilen å kasta i motorn.
Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...
Hur verkar det med insug och grenrör mm? får det verkligen plats i en orginal PV, är mer jobb än man tror...Dom flesta som har T5 i PV brukar ju ha flippfront, just för att slippa innerskärmarna.