3747
Sök

Vart kan man bredda bilen ? / kostnad ?

78 Inlägg
12 maj 2009
Ni som påstår att volvona är valsade har ju ingen aning om vad ni pratar om! Dom är uppkapade och utvikta, kolla på tröskeln och jämför mot en original. Den är spikrak.
Ang hjulhuset så går det att förlänga innerskärmarna fram och bak. Jag har breddat min bruksbil och den ska jag ha i vinter så den har jag förlängt innerskärmarna på smile

1 432 Inlägg
12 maj 2009
Ingen som har nå svar på min fråga om vem det är som har den breddade saaben som är med på bilderna? :S

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

Inläggskritiker
990 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Volvo_Performance skrev:
Ni som påstår att volvona är valsade har ju ingen aning om vad ni pratar om! Dom är uppkapade och utvikta, kolla på tröskeln och jämför mot en original. Den är spikrak.
Ang hjulhuset så går det att förlänga innerskärmarna fram och bak. Jag har breddat min bruksbil och den ska jag ha i vinter så den har jag förlängt innerskärmarna på smile

Tyckte det med, verkar mer som de vikt ut o donat.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Inläggskritiker
990 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
SpeedOfLight skrev:
Ingen som har nå svar på min fråga om vem det är som har den breddade saaben som är med på bilderna? :S

Finns med under mina favoriter, 1200hk saab lr om det inte var mer.

Back to topic!

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

429 Inlägg
12 maj 2009
Hammarslag skrev:
jonas 740 skrev:
MaxR skrev:

Alla utom sista saaben är valsade. valsa gör dom flesta plåtverkstäderna och är inte särskilt dyrt. ska du bredda, då blir det pengar smile

Jasså? Han/hon som valsar skärmkantenra som bakdörrana o trösklen breddas är inte dålig!
Valsa skärmkanterna är rätt fult enligt mig.

Tyckte det med lät lite skumt, hur kan man valsa sånt ? det måste ju vara breddat i plåt.

Det går inte var ironisk (eller vad det heter) när jag skrev det. För man får nästan aldrig ut breddningen snyggt när man valsar mycket 2-3cm, blir sån ful vinket runt om skärmkanten.
Ska du bredda den så ska du göra så som du visar på volvo bilarna, låta skärmkanten vara och flytta ut bakskärmen...

Inläggskritiker
990 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
jonas 740 skrev:
Hammarslag skrev:
jonas 740 skrev:

Jasså? Han/hon som valsar skärmkantenra som bakdörrana o trösklen breddas är inte dålig!
Valsa skärmkanterna är rätt fult enligt mig.

Tyckte det med lät lite skumt, hur kan man valsa sånt ? det måste ju vara breddat i plåt.

Det går inte var ironisk (eller vad det heter) när jag skrev det. För man får nästan aldrig ut breddningen snyggt när man valsar mycket 2-3cm, blir sån ful vinket runt om skärmkanten.
Ska du bredda den så ska du göra så som du visar på volvo bilarna, låta skärmkanten vara och flytta ut bakskärmen...

Jo precis, kontaktat ett par st nu. Och dom är intresserade, både att göra i plåt eller i plast, känns som plåt blir bäst ?
Måste vara ett jävla jobb och plasta ut 5cm och få det lent o snyggt, verkar så mycket enklare och bara kapa upp i nerkant och lägga dit en 5cm remsa svetsa dit slipa osv. ?

16 197 Inlägg
12 maj 2009
Elda skrev:
Hammarslag skrev:
jonas 740 skrev:

Jo precis, kontaktat ett par st nu. Och dom är intresserade, både att göra i plåt eller i plast, känns som plåt blir bäst ?
Måste vara ett jävla jobb och plasta ut 5cm och få det lent o snyggt, verkar så mycket enklare och bara kapa upp i nerkant och lägga dit en 5cm remsa svetsa dit slipa osv. ?

plast väger mindre wink

de beror nog på vem som gör de..tongue    realcars kolfiberhuv till golf 2 väger mer än va orginalhuven i plåt väger..tongue

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Inläggskritiker
990 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
Elda skrev:
Hammarslag skrev:
jonas 740 skrev:

plast väger mindre wink

hehe sant tongue
Vore så skönt med brett o kanske kunna smiska på 255 breda däck fram, möjligt ?! så bettar det lite mer smile

535 Inlägg
24 juni 2013
Hur gick de med skärm breddningen. Jag e sugen på att göra det på min med. Men heller ej kunig att göra det själv. Eller jag vill bara göra det på framskärmarna så ja ka  sänka den lite till wink

Sök