Projekt: VW Caddy GT - Varmare tider är här men projektet ligger fortfarande nere...

Volkswagen Caddy GT -91:a inköpt som en reservdelsbil men som genom samtal med säljaren plötsligt blev ett projekt då det visade sig att han hade en VW Golf GTI 16V -88 som skulle monteras ner och plötsligt stod jag där med en 137hk 16V motor och med ett nytt projekt på halsen! Infogar även bygg/renoveringsbilder i denna projekttråden på min bruksbil, en VW Caddy GT -90 som även den förädlas/förbättras och blir till nåt alldeles "eget" (orkar inte ha 2 olika projekttrådar igång om samma sorts bil)
  • 66 Följare
  • 88 777 Visningar
  • Uppdaterades senast 24 juni 2013
Big_JN
11 september 2012 · 2 126 Inlägg

Volvo142_73a skrev:
Jag väntar o väntar o väntar o väntar o väntar o väntar o väntar på uppdatering.

Fan när ska jag få sluta vänta? xD

Blev en liten uppdatering idag smile Trist att du fått vänta men samtidigt roligt att du väntar wink

JohnWayne
11 september 2012 · 5 071 Inlägg

Trevligt med en updatering smile

Mattsson_91 Självlärd
11 september 2012 · 3 083 Inlägg

Big_JN skrev:

Volvo142_73a skrev:
Jag väntar o väntar o väntar o väntar o väntar o väntar o väntar på uppdatering.

Fan när ska jag få sluta vänta? xD

Blev en liten uppdatering idag smile Trist att du fått vänta men samtidigt roligt att du väntar wink

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Inte för att jag vet om en bil är så god men i alla fall smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Big_JN
11 september 2012 · 2 126 Inlägg

JohnWayne skrev:
Trevligt med en updatering smile

Jo har ju varit dåligt med det nu ett tag, får ta och bruka allvar nu så jag kan börja på Chevan snart smile

Big_JN
11 september 2012 · 2 126 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

Big_JN skrev:

Volvo142_73a skrev:
Jag väntar o väntar o väntar o väntar o väntar o väntar o väntar på uppdatering.

Fan när ska jag få sluta vänta? xD

Blev en liten uppdatering idag smile Trist att du fått vänta men samtidigt roligt att du väntar wink

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Inte för att jag vet om en bil är så god men i alla fall smile

Jag brukar säga ett den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge...

Roligt att ni som följer fortfarande vill se mer...cool

Big_JN
15 september 2012 · 2 126 Inlägg

Har tagit ett svårt beslut idag...

Kommer låta detta projekt avstanna helt fram till våren. Dels har detta beslutet tagits pga avsaknad av inspiration och ork och dels pga att jag vill göra det hela ordentligt och då behövs det mer pengar!

Kommer att samla på mig alla delar och liknande som behövs så det bara är till att köra igång så fort värmen kommer nästa år!
Det som jag planerat är ordentlig renovering med hellack som följd. Kommer troligtvis sälja undan projekt Caddyn och 16V motorn och lägga all tid, ork och pengar på den påbörjade renoveringen av Brukscaddyn.
Vill göra allt för att iallafall detta projektet blir genomfört!

Kommer nu i vinter att lägga all energi på att få min Cheva Van i ordning inför våren så den kan besiktas och komma ut på vägarna igen. Då kan jag lägga all min tid på Caddyn och slipper ha två projekt igång!

Kommer dock att uppdatera denna tråden efter hand som olika grejor trillar in till Caddyn, väntar bl.a. på en emblemlös svart grill samt nya kromade huvlyftare så jag slipper den fördömda pinnen!

Ni är mer än välkomna att skriva förslag på lack eller andra idéer som ni tycker jag ska göra med Caddyn, bara att ösa på så ser vi vad som kan bli verklighet nästa år!

Något jag har funderingar på är:

Golf 2 GTI bromsar och Ok fram - Finns redan införskaffade ihop med spindlar
Skivbromsar bak -
Delrin bussningar till bladfjäder upphängningen - inledande kontakt tagen med en som kan svarva dessa
GTi ratt -
Nya fälgar - funderar på 16" plåtfälgar
Utökat billjud -
Flaklock - alla delar finns
Rolled rear pan -

Det är några saker jag funderar på, har ni andra saker så var inte rädda för att skriva dessa! big_smile all hjälp mottages!

Glöm inte bort att följa det fortsatta arbetet med Chevan...

MVH

Mervolic Yawn...
17 december 2012 · 3 151 Inlägg

Ska följa projektet, även fast det är avstannat. Har läst hela projekttråden nu så jag ser fram emot fortsättningen! smile

Big_JN
17 december 2012 · 2 126 Inlägg

Mervolic skrev:
Ska följa projektet, även fast det är avstannat. Har läst hela projekttråden nu så jag ser fram emot fortsättningen! smile

Denna tråden kommer att tas upp så fort jag fått Chevan körbar igen, ska bara få den igenom besiktningen sen blir det Caddy för hela slanten!

Och tack för att du vill följa och orkade läsa igenom hela tråden big_smile

Som jag nämnt i min Cheva tråd så har jag inhandlat en ordentlig kompressor så nu kan jag både blästra och lacka själv! Så nu kommer det vara både enklare och roligare att fixa rost i framtiden smile
Sen har jag fått ett begagnat party tält i storleken 8X6m som åker upp till våren, då kan jag kan hålla på oavsett väderlek. Dock så planerar jag att bygga ett garage längre fram i tiden!

JohnWayne
18 december 2012 · 5 071 Inlägg

Man väntar med spänning smile Gillar detta projekt pga att van-renoveringar är så ovanliga.

Big_JN
23 december 2012 · 2 126 Inlägg

JohnWayne skrev:
Man väntar med spänning smile Gillar detta projekt pga att van-renoveringar är så ovanliga.

Ooh missat ditt inlägg...Sorry yikes
Tror dock att dit inlägg var ämnat åt min Cheva tråd men du är förlåten wink

Till dig och alla andra som följer denna tråden vill jag önska en riktigt GOD JUL!

Benzin-rider
23 december 2012 · 600 Inlägg

God jul! big_smile

Audi A6 2.4 V6 Quattro "V6Wurst" (2001)
_XeoN_ Drive It Like You Hate It
20 maj 2013 · 334 Inlägg

O hur går de här då?smile

___ Life´s A Bitch Then You Die ____
BMW 320 Diesel "Familjeåket" (2007)
Volvo 945 Tdic "Knacket" (1991)
Big_JN
24 maj 2013 · 2 126 Inlägg

_XeoN_ skrev:
O hur går de här då?smile

Ligger nere för tillfället men kommer igång under sommaren igen! Har alltför mycket annat att göra för tillfället...

Big_JN
29 maj 2013 · 2 126 Inlägg

Händer inget med någon av Caddy:arna för tillfället, Väntar på att få upp mitt gigantiska partytält samt på att lite pengar ska trilla ner så jag iallfall kan återuppta renoveringen av bruks Caddyn nu i sommar.
Kommer att flytta 16V projektet till ett annat ställe där det inte är i vägen medans jag får fundera på om jag ska fortsätt med det eller vad jag ska göra. Eftersom jag inhandlat fel motor så sket ju sig i stort sett hela det projektet. Kanske kapar den i mitten och gör ett släp av den istället...   tongue

Ville bara göra en liten update på hur läget är just nu och kommer uppdatera så fort något nytt händer.

Auf wiedersehen eller vad nu tyskarna säger.

Celeron
23 juni 2013 · 1 322 Inlägg

Trevlig tråd trots att det blev fel motor. Men kommer följa detta smile

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
Big_JN
23 juni 2013 · 2 126 Inlägg

Celeron skrev:
Trevlig tråd trots att det blev fel motor. Men kommer följa detta smile

Tackar kommer inte hända jätte mycket nu i sommar tyvärr men det lilla som händer kommer jag att ta bilder på och lägga upp i tråden smile

Det jag beslutat mig för att göra är att satsa på min bruks Caddy och fixa iordning den till 100% samt byta motorn på den istället. Har ju 8V ifrån "projekt" Caddyn som skall flyttas över.
Samt så tänkte jag satsa på en trimkam och extraktorgrenrör till den så lite mer hästar blir det men slipper krångel med omregistrering osv.

Har tyvärr alldeles för mycket igång nu i sommar då Vanen också behöver sitt och då den egentligen skulle varit färdig att köras i sommar så ligger jag långt efter i planeringen och ovanpå allt annat så skaffade jag mig ett annat mindre projekt men som behöver min tid och i stort alla mina pengar för tillfället sad
Mina planer är stora för Caddyn så mycket kommer att hända nästa år och fram tills dess så ska det inhandlas saker m,m


Nya projektet för er som inte vet är 1999 Subaru Outback 2,5l som behöver en del TLC men som jag fick för skrotvärdet dvs 1500kr men som var alldeles för bra för att bara skrota så den inhandlades. Så nu håller jag på att fixa iordning den så smått inför kommande besiktning. Den har stått avställd under 2 års tid men körd med lite då och då och har "bara" gått strax under 20K mil.

Mervolic Yawn...
23 juni 2013 · 3 151 Inlägg

Ingen projekttråd för Subarun?

Big_JN
24 juni 2013 · 2 126 Inlägg

Mervolic skrev:
Ingen projekttråd för Subarun?

Jo har faktiskt funderat på det men det blir bara lite vanlig fix så som bromsbyte och liknande nu till en början.
Blir väl möjligtvis även stereobygge och toning m,m i framtiden men vi får se vart det bär hän tongue

Ska börja med den lite smått denna veckan tänkte jag...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang