Honda Civic Type R EP3 / Hondata Kpro3 / new ECU Box

Hello ! Väntar på lite saker från hondata : Kpro 3 / ny ( använd ) ECU box / Samt injen cold air intake . Med hondata Kpro 3 kommer man kunna ställa in bilen efter vad man gjort med den Tex bytt avgassystem , öppet filter, med mera , jag kommer kunna ställa om min Vetec , och varvstoppet höjs .( Det smidiga med kpro3 är att man får med en usb kabel som går från ecu boxen och kopplas in i din bärbara data , man får med en cd skiva så man kan ställa in bilen osv , för er som inte visste ) Och så blir det nya fälgar , Har just nu 18" , Väntar på ett par team dynamics motorsport white 17 " Snyggare och stabilare , och bättre vrid på bilen ! Bilen skall bänkas och mappas , bilder / filmer kommer ! Skriv vad ni tycker om detta spännande projekt !
  • 9 Följare
  • 4 757 Visningar
  • Uppdaterades senast 25 april 2013
posterman360
9 april 2013 · 3 Inlägg

Hello !

Väntar på lite saker från hondata : Kpro 3 / ny ( använd ) ECU box / Samt injen cold air intake .

Med hondata Kpro 3 kommer man kunna ställa in bilen efter vad man gjort med den Tex bytt avgassystem , öppet filter, med mera , jag kommer kunna ställa om min Vetec , och varvstoppet höjs .( Det smidiga med kpro3 är att man får med en usb kabel som går från ecu boxen och kopplas in i din bärbara data , man får med en cd skiva så man kan ställa in bilen osv  , för er som inte visste )



Och så blir det nya fälgar , Har just nu 18" , Väntar på ett par team dynamics motorsport white 17 " Snyggare och stabilare , och bättre vrid på bilen ! smile

Bilen skall bänkas och mappas , bilder / filmer kommer ! smile


Skriv vad ni tycker om detta spännande projekt !




Idag kom paketet ! Bilder finns i fotoalbum ( projekt )  11-april


14- april ,

Monterade på det nya injen cold air intake filtret idag !
Blev Hur grymt som helst !

Bilder finns i fotoalbum ( Projekt ) !



24-April -

Kpro 3 är installerad och Mappad ! 

Vi bänkade bilen utan kpro med för att se hur mycket vi redan hade i motorn .

Utan kpron , och med filtret och mellan röret, och avgas boxen , Så fick vi ut 199 hästar på hjulen .
Sen började det roliga smile

När Vtec´N går in på orginal så gör den en dipp precis när den går igång så kurvan går nästan rakt ner och sen rakt upp , där tappar man mycket vrid , men efter lite justeringar så fick vi bort dippen, Och kurvan gick rakt upp. otroligt stor skillnad och otroligt skönt ljud !
Ställde ner Vtec´N till 4800, vi höjde ej varvstoppet , för den ger inte mera effekt vid 8300 varv, det är bara slitage för motorn att höja den då. 

Så med Mappningen och kpro3 ,filtret och röret , så har vi fått ut 223 hästar i motorn och 224 Nm .
Så vi har fått ut 204,11 hästkrafter på hjulen .

Bilder / Film  efter allt finns såklart i fotoalbumet ( Projekt )

Nästa oder blir -

Nya fälgar , 17 tum , race - De-cat , och därefter , nytt spjällhus , koppling , diff , nya spridare , dämpare .Rbc insug , med mera smile

Senast redigerat av posterman360 (25 april 2013)

Vikingson avdankad vietnam veteran
12 april 2013 · 325 Inlägg

verkar lovande, pren lagd! lycka till!! smile

posterman360
12 april 2013 · 3 Inlägg

Japp smile  Skall mappa den oss en vän på autotech , det skall bli kul och se vad jag får ut smile

Turbobulten
4 maj 2013 · 65 Inlägg

trodde att man skulle få ut mer än 5 häst utav en mappning. Bra lista på grejer som ska på wink

Honda Civic Type R "Rotrex kompressor EP3" (2004)
Jollez
29 juli 2013 · 202 Inlägg

Spännande! Ska följas är själv ny ägare av type-r

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang