5593
Sök

hjälp med konidämpare

BMW fantast
1 172 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
ska köpa nya dämapre och sänkning till pärlan, men eftersom övrelagringarna är för slitna så det klonkar och knäpper när man svänger så undrar jag vad som ingår om man köper koni? är det ett helt ben eller en insats dämare som man sätter ner i orginal ben? och ingår ny övre lagring. för lagringarna kostar runt 800 spänn styck och ingår dom inte kan man mer eller mindre lägga till 2k och köpa coilovers om det nu finns till 93or... säg vad ni tycker och vet/kan så är ni snälla...smile

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

BMW fantast
1 172 Inlägg
21 april 2007
Trådstartare
ingen som vet nåt om detta?

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

2 117 Inlägg
21 april 2007
Det varierar lite beroende på bilmodell. På Cudan fick jag färdiga dämpare fram och coilovers bak. Förra uppsättningen jag hade på 200:an fick jag själv modifiera fram med insatsdämpare och återanvända fjäderbenet. Ingick inte toppmonteringen/bussningen.

Med Koni-dämpare och HR-sänkjädrar blev väghållningen bättre men den går inte att jämföra med hur bra den blev med nya coiloversatsen jag uppgraderade till. Dessutom fick jag med toppmounts med kulleder runtom och fram är de även justerbara (camber).

Spara hellre ihop till ett set bra coilovers. Klart bättre value for money och så blir det så mycket bättre.

Sök