Hackev8 skrev:
XeptiQ skrev:
Hackev8 skrev:
hejsan! är det någon här som har mer erfarenhet om tankarmaturen på en volvo 740 GLE 89
den lever sitt eget liv ibland är den på dom ibland är den på full hoppar fram å tillbaka hela tiden
jag har kollat så jorden e bra sen även sett att den sitter en i plast å inte metal som det brukar
någon som har nå tips eller måste jag skruva lös den å byta ut tankarmaturen isåfal vilken är de som passar min
740 GLE 1989 ??
tack på förhand mvh Hacke
Det är standard på alla 2/7/900 modellerna. Jag bytte till den inplastade tankarmaturen på min gamla 740 och det funka fint, har likadan på min 940 -96. Brukar bli så att kablarna vid armaturen erjar sönder och glappar, sen har du en jord kabel där in under som kanske har dålig kontakt.
jo de sitter en plast tankarmaturen i bilen nu jorden som sitter utanpå har jag gjort rent men mätaren hoppar fram å tillbaka mellan tom och full tank nu efter jag gjorde rent jorden starta upp bilen gick den på fulltank
Blev det värre efter du gjorde rent menar du ? För isåfall har du svaret där redan att det är glapp kontakt till armaturen. Vet att det går att mäta fram det med multimeter men inget jag har behövt göra.. Annars är det bara att testa att byta till en annan armatur från 90-92 för dom har bara plast. För det är 70liters tanken om jag inte har fel ?
TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser