Laga coilovers?

Sampyla
27 februari 2012 · 75 Inlägg

Tjena!

Jo mina k-sport coilovers har börjat läcka och undrar om det går att köpa nya packboxar och sånt så man kan laga dom eller skicka dom till nån som lagar såna?

Mvh

KHRacing
27 februari 2012 ·

Ksport säljs utav www.raidopower.se i Sverige, kontakta dem direkt.

Senast redigerat av KHRacing (27 februari 2012)

ludvigsandh
10 september 2013 · 16 Inlägg

Sampyla skrev:
Tjena!

Jo mina k-sport coilovers har börjat läcka och undrar om det går att köpa nya packboxar och sånt så man kan laga dom eller skicka dom till nån som lagar såna?

Mvh

KHRacing skrev:
Ksport säljs utav www.raidopower.se i Sverige, kontakta dem direkt.

Höjer en gammal tråd. men jag undrar om du fick något vettigt svar av raidpower då jag bara fick som svar att köpa nya.. Då jag har samma problem som du!

NIzmO Ollikkala Racing
10 september 2013 · 1 724 Inlägg

Jag har haft kontakt med dom om delar och det mesta finns men vid läckage är det ny stötdämpare del som gäller för ca: 1295:- (iaf sist jag kollade).

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
ludvigsandh
11 september 2013 · 16 Inlägg

NIzmO skrev:
Jag har haft kontakt med dom om delar och det mesta finns men vid läckage är det ny stötdämpare del som gäller för ca: 1295:- (iaf sist jag kollade).

Tycker att de borde hålla längre då de har gått sen 2012 och det borde väl att gå byta packning då de verkar gå sönder lite då och då? Eftersom det är en slitage del:) typ om en cross butik kunde fixa det då de är ganska lika eller va tror du?

NIzmO Ollikkala Racing
11 september 2013 · 1 724 Inlägg

Jag tänkte också plocka isär min dämpare först men vet inte riktigt hur toppen sitter fast, lyckas man ta isär det och kan ta måtten på packboxen så bör det gå att byta men har inte provat som sagt.

- Time Attack -
ludvigsandh
15 september 2013 · 16 Inlägg

NIzmO skrev:
Jag tänkte också plocka isär min dämpare först men vet inte riktigt hur toppen sitter fast, lyckas man ta isär det och kan ta måtten på packboxen så bör det gå att byta men har inte provat som sagt.

Fick bli att beställa nya istället smile Får kanske ta och testa det på de gammla sen för att kolla om de går smile

Growe Fri fart för ett fritt folk!
15 september 2013 · 13 765 Inlägg

se till att montera riktiga damskydd som även täcker vid fullt utsläpp av dämparen..många coils har ingen eller ett dåligt damskydd det behövs inte mycket små damm för att döda packboxen..

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
ludvigsandh
15 september 2013 · 16 Inlägg

Growe skrev:
se till att montera riktiga damskydd som även täcker vid fullt utsläpp av dämparen..många coils har ingen eller ett dåligt damskydd det behövs inte mycket små damm för att döda packboxen..

För när jag kolla på mina så var dammskyddet inte ens där de skulle sitta så hur ska man fixa detta på de nya? Limma så de sitter bättre ?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
15 september 2013 · 13 765 Inlägg

montera ett större damskydd..

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang