3356
Sök

Tändningsproblem Vw Bubbla -1970

15 Inlägg
23 september 2013
Trådstartare
Hejsan! nu är det så att jag har ett väldigt märkligt problem med min bubbla. den gnistrar mellan brytarspetsarna fast jag har provat med 5st nya kondensatorer och 8st tändspolar och sist och slutligen provat med 2st splitternya kompletta strömfördelare utan resultat. min förståelse har tagit slut så tänkte fråga här om någon har varit med om nåt liknande. skulle vilja hinda köra med bubblan än i sommar. (har nyligen fått den registreringsbesiktad och endast kört 200km) sad

Motorn är en 1300 om det har någon betydelse big_smile

15 Inlägg
24 september 2013
Trådstartare
Halåå.. Är det ingen som har några tips? Är lite panik!!

1 125 Inlägg
24 september 2013
Har du även bytt fördelarlock,tänkte på kolet i mitten

Smidd i rostigt stål
933 Inlägg
24 september 2013
Slopa brytarspetsarna och byt till Ignitor satsen ifrån Pertronix. Satte detta på min Manta och allt ryms under fördelarlocket. Kolla med Vw custom speed parts i skånka Hyllinge. Kolla i mitt bildgalleri där kan du även se satsen monterad

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=37579
Senast redigerat av valle22 (24 september 2013)

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***

15 Inlägg
24 september 2013
Trådstartare
precis alla tändningsdelar är bytta. och locket har ju ingen betydelse till att det gnistar mellan spetsarna för locket är ju löst när jag tittar in i strömfördelaren när jag sågar. har alldrig varit med om något sådant förut sad brytarlöst blir att fixa i vinter men skulle vilja hinda köra ennu fören snön kommer smile

Sök