2621
Sök

Bromslampa

"Livsnjutare"
16 Inlägg
26 september 2013
Trådstartare
Min bromslampa i instrumentbrädan lyser till när jag kör, men när jag stannar och pumpar på bromsen så försvinner den ett tag sen kommer den tillbaka, vad kan de bero på?

NST - Noxy Street Team

KHRacing
26 september 2013
för lite vätska, dåliga belägg, kass abs, antisladd som strular m.m m.m

"Livsnjutare"
16 Inlägg
26 september 2013
Trådstartare
Vätskan är full, bromsbeläggen behövs snart bytas, abs och antisladd har den ej. Så vad kan de vara ?

NST - Noxy Street Team

KHRacing
26 september 2013
har du varningssladdar i bormsbeläggen så är det troligen det ju - funkar bromsarna som de ska ?

"Livsnjutare"
16 Inlägg
26 september 2013
Trådstartare
Ingen aning om jag har de, men om de var de så borde inte lampan lysa hela tiden? Liksom den lyser till när jag startar bilen sen pumpar jag på bromsen, då ska den inte försvinna om de är beläggen eller?

Bytte bakaxel nyligen så då bytte vi till bättre bromsskivor så de kanske har någon betydelse?

Bromsarna fungerar som de ska. Kanske en aning sega och skulle nog säga att de tar lite för långt ner. Men kanske bara jag som inbillar mig

NST - Noxy Street Team

1 231 Inlägg
26 september 2013
vad äre för bil du har?

"Livsnjutare"
16 Inlägg
26 september 2013
Trådstartare
Kanske skulle ha sagt de tidigare x) en Volvo 244 -88

NST - Noxy Street Team

"Livsnjutare"
16 Inlägg
26 september 2013
Trådstartare
Nu lyser lampan hela tiden och pedalen går nästan hela vägen ner men bromskraften är bra.

NST - Noxy Street Team

"Livsnjutare"
16 Inlägg
27 september 2013
Trådstartare
Hur kan man få bort de?smile

NST - Noxy Street Team

"Livsnjutare"
16 Inlägg
27 september 2013
Trådstartare
Tror nämligen de med, men är de farligt att köra med de?

NST - Noxy Street Team

Försöker iaf
12 819 Inlägg
27 september 2013
Fixa bromsarna omedelbart eller låt bilen stå! Även om bromsarna känns bra nu så betyder det inte att dom kommer fungera till 100% när det väl behövs.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Lastbilsmekaniker
5 291 Inlägg
Webbutvecklare
2 369 Inlägg
27 september 2013
Min gamla 740 betedde sig likadant. Bromsen tog längre och längre ner. Var dum och körde ändå. En dag när jag skulle parkera hemma så tryckte jag bromsen i botten utan att det tog och körde in i staketet på parkeringen. Hade som tur var ingen fart. Vill inte ens tänka på vad som hänt om jag behövt panikbromsa i trafik... I mitt fall var det bromscylindern som gav upp sakta men säkert. Var lätt och billigt att byta smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
27 september 2013
Men som te_wik säger, LÅT BILEN STÅ. Det är mycket tryck i systemet när du panikbromsar och du vill nog inte köra ihjäl dig själv eller någon annan... sad

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

5 198 Inlägg
27 september 2013
När en varningslampa lyser innebär det oftast att det är nåt fel. så varför chansa och köra omkring och riskera andras liv och lem om bromsarna slutar fungera ? Ganska logiskt.. en lampa lyser.... nåt är fel..

Sök