3802
Sök

Hjälp med automatlåda volvo 740 od funkar ej.

3 182 Inlägg
29 september 2013
Trådstartare
har en volvo 740 gle från 84 en automat där överväxeln inte funkar det är den med en liten knapp till vänster om spaken, jag har kollat säkringar dom är hela samtliga, olja finns i lådan, men det här med relät förbryllar mig har förstått att det ska va det som ligger till höger i mitten men nu när jag kollade efter det i min bil sitter inget relä där,

https://www1.garaget.org/gallery/images/14/13669/13669-b55cf77bceba06c371e730eb49807dc4.jpg

kommer od att funka om jag fixat ett relä om det nu ska sitta där det saknas ett på bilden, eller är det inte så att knappen på spaken bara låser lådan i 3ans växel borde inte 4ans växel rent teoretisk sätt gå i ändå eller, eller är 4an beroende av att relät funkar.

om jag begripigt allt rätt så borde det sitta en AW70 eller 71 automatlåda i min 740.

Varvstopparn
460 Inlägg
29 september 2013
lådan är beronde av plus,utan de så växlar den inte upp till 4an,knappen bryter strömmen och då läggs inte 4an i.

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!

3 182 Inlägg
29 september 2013
Trådstartare
kyngas skrev:
lådan är beronde av plus,utan de så växlar den inte upp till 4an,knappen bryter strömmen och då läggs inte 4an i.

oki tackar för det, men vet du om relät ska sitta där det saknas ett på bilden

Varvstopparn
460 Inlägg
29 september 2013
pukan2 skrev:
kyngas skrev:

oki tackar för det, men vet du om relät ska sitta där det saknas ett på bilden

tyvärr inte,på min va direktkopplat på plus sad

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!

Forummoderator
26 582 Inlägg
29 september 2013
"Lockup" heter det väl för övrigt?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 182 Inlägg
29 september 2013
Trådstartare
det finns ingen här i stockholms trakten som sitter på ett relä som funkar som passar min 740 som vill sälja det.

Sök