850 t5 laddtrycksproblem HJÄLP!!

Normannn
3 oktober 2013 · 28 Inlägg

hej! har precis fixat bilen efter att den dragit in vatten i oljan, det var mellan oljekylaren och vattenkylaren som den va sprucken, problemet åtgärdat. Men nu när jag precis har startat bilen och åkt iväg och ger på lite så går den hur bra som helst men sen när man har kört ett tag och gasar fullt så hackar/blöddrar den på nått konstigt sätt, känns som att man åker på nå små vägmarkeringar.. sen kan den gå jättebra ett kort tag helt plötsligt.

nån som har varit med om samma problem?? eller har nån aning om vad det kan vara?

mvh!

Normannn
5 oktober 2013 · 28 Inlägg

ingen som har nått att komma med? sad

Kan det vara så att dumpen elr nått läcker? efter som att den sitter efter lmm så blir det ju fel med luften så den går fett?

Drunk A.Sörman
5 oktober 2013 · 1 299 Inlägg

Tändstift?. Hur ser laddtrycket ut? Chippad standard?

Blyfot_Racing
5 oktober 2013 · 904 Inlägg

Luftmassmätaren har du kollat alla slangar å rör

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Normannn
5 oktober 2013 · 28 Inlägg

Drunk skrev:
Tändstift?. Hur ser laddtrycket ut? Chippad standard?

Äntligen ett svar! smile Den laddar väll fullt, 1.2 bar  tändstiften har jag inte kollat, kan det ha med problemet å göra? den e mappad.

barenhoff TEAM RADIOACTIVE
5 oktober 2013 · 467 Inlägg

låter som den missar tändning, kolla tändstift å tändspolar

Normannn
5 oktober 2013 · 28 Inlägg

Blyfot_Racing skrev:
Luftmassmätaren har du kollat alla slangar å rör

nej har inte kollat dom än, bilen gick hur bra som hälst innan jag ställde av den för att fixa felet med kylaren, men nu efteråt småhackar den så där, känns som den e sur och ibland när jag laddar på fullt å det hackar sådär så kan det släppa helt plötsligt å den går som vanligt igen just då tongue

Normannn
5 oktober 2013 · 28 Inlägg

barenhoff skrev:
låter som den missar tändning, kolla tändstift å tändspolar

okej det ska kollas! smile

Growe Fri fart för ett fritt folk!
5 oktober 2013 · 13 787 Inlägg

du har inte motortvättat efteråt? min blev så när jag hade samma problem och fick tvätta som en idiot för att få bort oljan som låg i alla slangar. låter helt klart som ett tändingsproblem

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang