3628
Sök

965 2.0 turbo, får bara o,4 Kp/cm2 i laddtryck.

165 Inlägg
25 september 2013
Trådstartare
Hej, fick tag i en riktig tryckmätare i dag, slänger in den i bilen och den visar  o,4 Kp/cm2, Och om jag räknar rätt, så ska det bli ca 0,36 bar?

detta är igenom hela registret, det börjar ladda vid ca 2500rpm, och när jag släpper gasen så studsar mätaren väldigt mycket i takt med att den sänker trycket.

Vad jag har läst så ska den efter 2250rpm ladda ca 0,44bar, och efter 4250rpm ladda 0,88bar.

Jag är tacksam för svar, men hur börjar jag att felsöka det här?

Turbon läcker olja, jag har precis bytt oljefällan för den rök väldigt mycket, nu ryker den inte vad jag har sett. turbon viner och skurrar väldigt mycket.

Tack.

Han har ju fyrhjulsdrift fan!
Aah men du, jag har raggarspinn!

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
25 september 2013
Är du säker på att wastegaten mår bra? den kan ha fastnat något så den släpper förbi avgaserna. Den har ingen elektrisk laddtryckstyrning som saab har? Den kan också strula så den bara laddar grundladd.

165 Inlägg
25 september 2013
Trådstartare
Eddy skrev:
Är du säker på att wastegaten mår bra? den kan ha fastnat något så den släpper förbi avgaserna. Den har ingen elektrisk laddtryckstyrning som saab har? Den kan också strula så den bara laddar grundladd.

Ja, det käns lite som att den ladda grundladdtryck, men som sagt, volvo turbo är helt nytt för mig.

Ehm.. kikade lite under, Wastegaten såg ut att vara väldigt ny, sen skimrade också som att den var blå-eloxerad, det är inte original va? neutral

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
25 september 2013
xenon skrev:
Eddy skrev:

Ja, det käns lite som att den ladda grundladdtryck, men som sagt, volvo turbo är helt nytt för mig.

Ehm.. kikade lite under, Wastegaten såg ut att vara väldigt ny, sen skimrade också som att den var blå-eloxerad, det är inte original va? neutral

antagligen tongue

Kolla om inte det läcker slangar till dem. Om de är gamla och dåliga kan det vara värt att byta dem.

2 452 Inlägg
25 september 2013
är den blåeloxerad så är det inte orginal nej....

döden kommer tillbaka

165 Inlägg
25 oktober 2013
Trådstartare
Ska kika lite på bilen i morgon, Någon som vet hur wg-armen ligger i grundläge?
För om jag inte minns fel så var det så att den gick på utan problem + ett varv kortare på SAAB 9000? samma här?

Sök