Köpråd: Mitsubishi Evo 1 -93:a Med 400hk på hjulen

Inox
28 oktober 2013 · 204 Inlägg

Hej!

Tänkte kolla vad ni tycker är ett rimligt pris för denna bil

Länk: http://www.blocket.se/vastmanland/Mitsu … =9&w=2


Tycker 70 000:- är lite väl mycket för den. kan man juh nästan få en Evo 6:a för men då är dem juh original.

cewee
29 oktober 2013 · 349 Inlägg

70 000:- är åt helvete för mycket enligt mitt tycke. Du kan få en mycket finare och nyare evo modell för den pengen.

Får jag fråga vad det är som gör dig intresserad utav att köpa denna bil?

SportPilot Ubåtsingenjör
29 oktober 2013 · 7 234 Inlägg

70 lock för den är på tok för mycket ... 45 klingar bättre

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Inox
29 oktober 2013 · 204 Inlägg

cewee skrev:
70 000:- är åt helvete för mycket enligt mitt tycke. Du kan få en mycket finare och nyare evo modell för den pengen.

Får jag fråga vad det är som gör dig intresserad utav att köpa denna bil?

Jag vet inte riktigt varför jag vill köpa denna. Den är färdigbyggd sen "känner" jag han lite som säljer den plus att den är nära och bra med smile

CHEEVA skrev:
70 lock för den är på tok för mycket ... 45 klingar bättre

Men de är juh mycket godis i motorn? 50-60 tycker jag hade varit lite bättre

EvoTre Evo raggare
29 oktober 2013 · 386 Inlägg

Tycker priset är helt klart rimligt. Visst kan du få någon nyare såsom Evo 3, men dem är i ju i stort sett samma bilar. Finns Evo 1-3 helt original för runt 50-70k ute, och en original kommer du inte långt på med en sån här maskin. Denna har smiddbotten och uppgraderad turbo osv, det tycker jag helt klart är ett rimligt pris.

Beror helt på vad du är ute efter? Effekt? Driftsäker? Nyare/fräschare?

Senast redigerat av EvoTre (29 oktober 2013)

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed
SportPilot Ubåtsingenjör
29 oktober 2013 · 7 234 Inlägg

EvoTre skrev:
Tycker priset är helt klart rimligt. Visst kan du få någon nyare såsom Evo 3, men dem är i ju i stort sett samma bilar. Finns Evo 1-3 helt original för runt 50-70k ute, och en original kommer du inte långt på med en sån här maskin. Denna har smiddbotten och uppgraderad turbo osv, det tycker jag helt klart är ett rimligt pris.

Beror helt på vad du är ute efter? Effekt? Driftsäker? Nyare/fräschare?

får ju en evo5-6 för de pengarna... förstår inte varför man skulle vilja köpa en evo 1 då ? sen att där är en massa gjort med bilen spelar mindre roll 45-50 är vettigt 50-55 om de hade varit en 3a

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Inox
29 oktober 2013 · 204 Inlägg

EvoTre skrev:
Tycker priset är helt klart rimligt. Visst kan du få någon nyare såsom Evo 3, men dem är i ju i stort sett samma bilar. Finns Evo 1-3 helt original för runt 50-70k ute, och en original kommer du inte långt på med en sån här maskin. Denna har smiddbotten och uppgraderad turbo osv, det tycker jag helt klart är ett rimligt pris.

Beror helt på vad du är ute efter? Effekt? Driftsäker? Nyare/fräschare?

Ute efter effekten mest på denna. Denna är väl inte så driftsäker kanske men tänkte ha på isen/snön i vinter sen på sommarn med såklart. Drivlinan kanske pajar om den inte uppgraderas?

CHEEVA skrev:

EvoTre skrev:
Tycker priset är helt klart rimligt. Visst kan du få någon nyare såsom Evo 3, men dem är i ju i stort sett samma bilar. Finns Evo 1-3 helt original för runt 50-70k ute, och en original kommer du inte långt på med en sån här maskin. Denna har smiddbotten och uppgraderad turbo osv, det tycker jag helt klart är ett rimligt pris.

Beror helt på vad du är ute efter? Effekt? Driftsäker? Nyare/fräschare?

får ju en evo5-6 för de pengarna... förstår inte varför man skulle vilja köpa en evo 1 då ? sen att där är en massa gjort med bilen spelar mindre roll 45-50 är vettigt 50-55 om de hade varit en 3a

finns en evo 6:a ute för 75 men den är juh helt original. vill ha lite mer ponnysar under huven än 2-300. denna har juh nästan 500 i motorn och 400whp men jag vet inte har svårt att bestämma mej faktist

SportPilot Ubåtsingenjör
29 oktober 2013 · 7 234 Inlägg

Inox skrev:

EvoTre skrev:
Tycker priset är helt klart rimligt. Visst kan du få någon nyare såsom Evo 3, men dem är i ju i stort sett samma bilar. Finns Evo 1-3 helt original för runt 50-70k ute, och en original kommer du inte långt på med en sån här maskin. Denna har smiddbotten och uppgraderad turbo osv, det tycker jag helt klart är ett rimligt pris.

Beror helt på vad du är ute efter? Effekt? Driftsäker? Nyare/fräschare?

Ute efter effekten mest på denna. Denna är väl inte så driftsäker kanske men tänkte ha på isen/snön i vinter sen på sommarn med såklart. Drivlinan kanske pajar om den inte uppgraderas?

CHEEVA skrev:

EvoTre skrev:
Tycker priset är helt klart rimligt. Visst kan du få någon nyare såsom Evo 3, men dem är i ju i stort sett samma bilar. Finns Evo 1-3 helt original för runt 50-70k ute, och en original kommer du inte långt på med en sån här maskin. Denna har smiddbotten och uppgraderad turbo osv, det tycker jag helt klart är ett rimligt pris.

Beror helt på vad du är ute efter? Effekt? Driftsäker? Nyare/fräschare?

får ju en evo5-6 för de pengarna... förstår inte varför man skulle vilja köpa en evo 1 då ? sen att där är en massa gjort med bilen spelar mindre roll 45-50 är vettigt 50-55 om de hade varit en 3a

finns en evo 6:a ute för 75 men den är juh helt original. vill ha lite mer ponnysar under huven än 2-300. denna har juh nästan 500 i motorn och 400whp men jag vet inte har svårt att bestämma mej faktist

polaren betalade 65 för sin evo 4 med evo 5 motor ... bänkad till 517whp utav maxxtuning

tycker som sagt det är på tok för dyrt med 70 tusen för den där

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
EvoTre Evo raggare
29 oktober 2013 · 386 Inlägg

Vill du ha effek skall du garanterat köpa dig en smidd uppgraderad från början, blir dyrare om du köper en org och bestämmer senare att bygga vidare på. Är man ute efter effekt så anser jag att Evo 1-3 är solklart val, finns mängder av reservdelar och inget tjafs om elektroniska styrda saker som finns på dem nyare Evos. Men en sak skall måste du tänka på, det är en gammal bil, dem går hårt redan från original. Så jag garanterar dig att många timmar kommer spenderas på att meka, så det gäller att kunna skruva med dessa motorer, annars så står man där sen.

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed
EvoTre Evo raggare
29 oktober 2013 · 386 Inlägg

CHEEVA skrev:

Inox skrev:

EvoTre skrev:
Tycker priset är helt klart rimligt. Visst kan du få någon nyare såsom Evo 3, men dem är i ju i stort sett samma bilar. Finns Evo 1-3 helt original för runt 50-70k ute, och en original kommer du inte långt på med en sån här maskin. Denna har smiddbotten och uppgraderad turbo osv, det tycker jag helt klart är ett rimligt pris.

Beror helt på vad du är ute efter? Effekt? Driftsäker? Nyare/fräschare?

Ute efter effekten mest på denna. Denna är väl inte så driftsäker kanske men tänkte ha på isen/snön i vinter sen på sommarn med såklart. Drivlinan kanske pajar om den inte uppgraderas?

CHEEVA skrev:

får ju en evo5-6 för de pengarna... förstår inte varför man skulle vilja köpa en evo 1 då ? sen att där är en massa gjort med bilen spelar mindre roll 45-50 är vettigt 50-55 om de hade varit en 3a

finns en evo 6:a ute för 75 men den är juh helt original. vill ha lite mer ponnysar under huven än 2-300. denna har juh nästan 500 i motorn och 400whp men jag vet inte har svårt att bestämma mej faktist

polaren betalade 65 för sin evo 4 med evo 5 motor ... bänkad till 517whp utav maxxtuning

tycker som sagt det är på tok för dyrt med 70 tusen för den där

Lycka till och hitta någon vettig Evo 5-6 med smidda delar för under 100k

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed
SportPilot Ubåtsingenjör
29 oktober 2013 · 7 234 Inlägg

EvoTre skrev:

CHEEVA skrev:

Inox skrev:
Ute efter effekten mest på denna. Denna är väl inte så driftsäker kanske men tänkte ha på isen/snön i vinter sen på sommarn med såklart. Drivlinan kanske pajar om den inte uppgraderas?


finns en evo 6:a ute för 75 men den är juh helt original. vill ha lite mer ponnysar under huven än 2-300. denna har juh nästan 500 i motorn och 400whp men jag vet inte har svårt att bestämma mej faktist

polaren betalade 65 för sin evo 4 med evo 5 motor ... bänkad till 517whp utav maxxtuning

tycker som sagt det är på tok för dyrt med 70 tusen för den där

Lycka till och hitta någon vettig Evo 5-6 med smidda delar för under 100k

va som sagt en evo 4 med evo 5 maskin smidda delar  preformance turbo spridare osv riktigt seriöst bygge mappad och bänkad utav maxxtuning den kostade 65 satt dessutom spritt nya R däck på

den va iofs rensad innuti och bur, men det borde spela mindre roll

evo 3 smidd botten 45k http://www.blocket.se/klippan/Evo_3_498 … _8&w=3

evo 1 400hk 48k http://www.blocket.se/uppsala/Evo1_4822 … _8&w=3

evo 2 smiddbotten 49k http://www.blocket.se/jamtland/Mitsubis … _8&w=3

så där är ett gäng bilar under 50 000 med en massa godis

Senast redigerat av CHEEVA (29 oktober 2013)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
KHRacing
29 oktober 2013 ·

KOlla in den svarta EVO3:an på blocket för 45

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang