Problem med folksam efter bilstöld

joacimnilsson
6 november 2013 · 89 Inlägg

Hej

Har alla försäkringar genom folksam, har aldrig haft problem med dom tills nu. Det är så att min bil blev stulen den 11/9 och hittat därpå. Den 15/9 fick jag den skickad till Bilia. Anmälde stölden genom internet samma dag som den blev stulen.
2 veckor efter så hade jag fortfarande inte hört något alls av Folksam. Ringde då till Bilia och hörde med dom då sa dom att dom hade gjort sitt på bilen, alltså besiktigat den osv. Och då sa dom direkt på Bilia att det inte kommer att bli lagad av dom, då det hade blivit för dyrt enligt Folksam.

Har ringt 2 ggr till Folksam nu, och då får jag samma svar: Det är under utredning vi ringer dig nästa vecka osv.

Har alltså varit utan bil nu sen den 11/9. Har också fått tacka nej till jobb pga att jag inte har någon bil. Och det ändå som behövs att göra på bilen är att fixa rutan och tändningslåset,(har lampor,grill osv som dom tog hemma i reserv) vilket jag hade kunnat fixa själv på några timmar.
Vill bara få hem bilen och fixa den då jag tycker det är synd att skrota den då den har varit inom familjen länge plus att den knappt är förstörd.

Funderar på att åka in till Bilia och hämta bilen innan helgen om Folksam inte hör av sig. Det får man väll? Dom äger ju inte min bil på på något sätt alls?

Några fler här som har haft problem med dom? Berätta gärna såfall.

Iallafall ALDRIG mer Folksam, så fort detta fallet är klart så ryker alla mina försäkringar som jag har genom Folksam!!

Senast redigerat av joacimnilsson (6 november 2013)

B00RG84
6 november 2013 · 132 Inlägg

Har oxå folksam.  Har bara behövt dom 1 gång å då funka dom jätte bra. smile

>< Volvo ><
Slash Saabifierad
6 november 2013 · 2 026 Inlägg

Om du tar bilen kan du inte heller kräva ersättning av Folksam då de har som regel att de måste slutföra "utredningen" innan beslut kan tas, tycker du borde ringa dem och fråga vad som händer och påtala att du förlorat jobb m.m. av att bilen enbart står där.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Aquilla
7 november 2013 · 299 Inlägg

Det finns en anledning till att det kallas FOLKSKAM i folkmun!

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
joacimnilsson
8 november 2013 · 89 Inlägg

Afan så pass.. Aja blir iaf till att byta så fort "utredningen" är klar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang