3846
Sök

Tjenare har en 850 som en kabel har brunnit på men hittar den inte så tänkte dra om den

367 Inlägg
8 november 2013
Trådstartare
Ja det e alltså så att det sitter ju ett systemrelä ovanför fläkten. och mätar man i kontakterna så är det en som ligger på hela tiden. och en som bara ligger på när tändningen är på. det är den sista nämnda som har gått av och då vill jag veta om den sladden kommer från bränsle relät. och i så fall skulle man då kunna koppla direkt ström från soppa relät till sytem relät tacksam för svar.

Forummoderator
26 621 Inlägg
8 november 2013
Om den har gått av..varför kopplar du inte ihop ändarna igen då?

Man behöver ju inte gå över bron för att hämta vattnet..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

367 Inlägg
8 november 2013
Trådstartare
För att den har gått av på ett ställe som inte går att hitta och vill inte riva hela kabelhärvan

...has left the building...
4 474 Inlägg
8 november 2013
En kabel som gått av kan mycket väl ha bränt en säkring oxå...Skall du göra din "specialare" så skulle jag se till att koppla loss den förmodat trasiga kabeln i båda ändarna...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

367 Inlägg
8 november 2013
Trådstartare
Har redan kollat allt sånt har klippt av kabeln vid system relät vill bara veta om den sladden kommer från soppa relät

2 024 Inlägg
8 november 2013
Hur vet du om den har gått av om du inte har hittat den andra ändan?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

367 Inlägg
8 november 2013
Trådstartare
Vad skulle du annars kunna tänka dig när jag mätte på min andra bil exakt samma bil så kommer det ström när man slår på tändningen det gör det inte på den andra och eftersom det inte finns någon säkring så är ju det enda alternativet

2 024 Inlägg
8 november 2013
Jag anser nog att det är hundra gånger större sannolikhet med tex ett havererat relä än en brunnen kabel.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:

367 Inlägg
9 november 2013
Trådstartare
Me tanke på att jag har bytt relät så är det inte det det är en kabel som har gått av

2 024 Inlägg
9 november 2013
Hur vet du att du bytt rätt relä när du inte vet vart kabeln tar vägen?

Samarbetspartners:

367 Inlägg
9 november 2013
Trådstartare
Efter som kabeln går som har gått av sitter i systemrelä och går som strömmatning till bränslerelät så är det inget i mellan dom och har bytt bränsle och systemrelä och har fortfarande ingen ström på sladden så är det bara sladden det kan va

2 024 Inlägg
9 november 2013
Ok, längre upp i tråden så säger du ju att du inte vet om den går till bränslerelät?

Samarbetspartners:

367 Inlägg
9 november 2013
Trådstartare
Ja va inte helt säker bara så jag tänkte fråga om någon annan kanske kunde bekräfta det men så blev det ju inte

Sök