5549
Sök

Hur moterar jag jappsdämpare på peugeot 406 v6 kombi -00

Scania arbetare
364 Inlägg
18 februari 2007
Trådstartare
Hur gör man? är det bara att plocka bort bakre ljudämparen och sätta dit en steg myff eller passar det direkt på röret? måste man förlänga något på röret så att inte jappsdämparen sitter för långt in under bilen? kan någon berätta hur man gör?

Tacksam för alla svar Mvh/Danne

Audiholic!

1 827 Inlägg
18 februari 2007
Det bästa är ju att bygga om så det inte ser ut som "hej, kom och hjälp mig". Om du bara kopplar på japsen direkt på orginalsystemet så kommer den troligtvis hänga snett inåt/neråt. Detta kan avhjälpas med lite krökar från simons. På min delsol så funkade en kapad kardankrök perfekt som böjare så japsen fick rätt stuk.

Men visst, om du bara vill trycka på skiten så bör det funka att bara sätta en muff, dock inget jag rekommenderar.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

BMW Power
2 362 Inlägg
18 februari 2007
På min mk2a, var det inga större inryckningar än att kapa av sista burken, sedan hitta ett rör som passade bra till anslutningen av japsdämparen, sedan mäta och grejer så inte dämparen hamnar 2m utanför bilen.. inget mer med det, sedan är det bara smälla på skiten.

BMW, bogsering med wire :/

Scania arbetare
364 Inlägg
21 februari 2007
Trådstartare
någon som vet hur f*n jag ska göra... Är inte så haj på just sådana saker. monterins anvisning eller bilder på hur det ser ut... Vill gärna att v6 sak få mullra lite till

Audiholic!

Scania arbetare
364 Inlägg
26 februari 2007
Trådstartare
Är det ingen som vet?

Audiholic!

Scania arbetare
364 Inlägg
27 februari 2007
Trådstartare
RouziMotorsport skrev:
e la inte svårt. bara o sätta fast skiten tongue

men några tips hur man kan få dit den

Audiholic!

Scania arbetare
364 Inlägg
1 maj 2007
Trådstartare
någon ny här på garaget som vet hur man ska göra utan att kapa av skiten och sätta dit dämparen?

Audiholic!

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
1 maj 2007
Är du svetsare är de väl inga problem????

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Scania arbetare
364 Inlägg
1 maj 2007
Trådstartare
men vad fan ska jag göra.. kom med förslag tack! finns det att få tag i någon adapter till orginal röret resten kan jag svetsa eller sätta klamer på

Audiholic!

1 741 Inlägg
2 maj 2007
Evildream skrev:
men vad fan ska jag göra.. kom med förslag tack! finns det att få tag i någon adapter till orginal röret resten kan jag svetsa eller sätta klamer på

om jag inte skulle bygga om mitt avgas skulle jag gjort som du sa i början.. mekonomen säljer ju stegmuffar snabbt och bra... klart

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

191 Inlägg
2 maj 2007
Köp stegmuffoch rör på mekonomen. sen fixar du bara en bra upphängning (helst original upphängingarna.) svetsa några punkter i anslutningarna så inte skiten trillar av sen klämmer du anslutningarna med avgasklammor. så har jag gjort på mina bilar och det funkar kanon. kan du inte använda klämmor så är det väl bara att svetsa alla anslutningar. viktigast är att du får en bra gummiupphängning

1 256 Inlägg
2 maj 2007
Ere inte bättre o montera "fransosdämpare" på en Peugeot? *ironi*

Scania arbetare
364 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
Blörke skrev:
Köp stegmuffoch rör på mekonomen. sen fixar du bara en bra upphängning (helst original upphängingarna.) svetsa några punkter i anslutningarna så inte skiten trillar av sen klämmer du anslutningarna med avgasklammor. så har jag gjort på mina bilar och det funkar kanon. kan du inte använda klämmor så är det väl bara att svetsa alla anslutningar. viktigast är att du får en bra gummiupphängning

Bra bra! då ska jag köpa en stegmuff och fixa det rör som behövs. det får sitta som det sitter sen bara det låter bra när man gasar med v6:an!

Audiholic!

Scania arbetare
364 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
Jonni skrev:
Ere inte bättre o montera "fransosdämpare" på en Peugeot? *ironi*

jaha! om det fanns sådanna så skulle jag köpa det istället. hihihihi

Audiholic!

Sök