Försöker hitta koppling för bränsletrycksgivare

Eddy Galen, inte dum.
23 december 2013 · 1 324 Inlägg

tjena.

Jag skulle jättegärna vilja ha koll på mitt bränsletryck i saaben, då jag kör rätt mycket effekt på originalpumpen. Problemet är att jag inte kan hitta någon adapter som man kan koppla en givare till. Det finns ju nämligen en gänga till fuelrailen med banjobult i. Finns det någon adapter att köpa till denna som man kan dra in en tryckgivare till?

Manick
23 december 2013 · 370 Inlägg

Finns färdigt på ebay. Schröderkoppling kallas anslutningen om jag inte missminner mig helt.

Audi A4 "B9 TDI Quattro" (2018)
Audi S8 "Bi-turbo" (1997)
Eddy Galen, inte dum.
23 december 2013 · 1 324 Inlägg

Manick skrev:
Finns färdigt på ebay. Schröderkoppling kallas anslutningen om jag inte missminner mig helt.

tackar för den. Dock hittar jag inget på varken google eller ebay.

Edit: "schrader" hette det

Senast redigerat av Eddy (23 december 2013)

Manick
23 december 2013 · 370 Inlägg
Audi A4 "B9 TDI Quattro" (2018)
Audi S8 "Bi-turbo" (1997)
Fratma Prototyp tekniker
25 december 2013 · 259 Inlägg

Har du hittat vad som hänt med motorn?

Opel Kadett 1.2s "Vopeln" (1978)
Eddy Galen, inte dum.
25 december 2013 · 1 324 Inlägg

Fratma skrev:
Har du hittat vad som hänt med motorn?

verkade som att kedjan enbart hoppade. allt annat verkar vara okej så.

wadde Tryck och pys-åka
26 december 2013 · 884 Inlägg

Eller så tittar man in på hydroscand och berättar. Ta med dig t-ex banjobulten för rätt mått. Du kan få en dubbel-banjo (alltså längre) att stoppa dit, en till banjo-hona med slang på till bränslemätarn. Tada...
Kommer inte kosta dig mer än 60 spänn säkert.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
wadde Tryck och pys-åka
26 december 2013 · 884 Inlägg

Är m10 banjo har jag för mig också.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
Eddy Galen, inte dum.
26 december 2013 · 1 324 Inlägg

Det var det jag tänkte. Hittade inga lämpliga kopplingar på nätet.

wadde Tryck och pys-åka
26 december 2013 · 884 Inlägg

Dom har öppet imorgon.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
wadde Tryck och pys-åka
27 december 2013 · 884 Inlägg

Bra tips Melaninen. Men saaben har PVC slangar fram till fuelrail, inte det bästa att sätta vanlig nippel på om man inte har övat mycket på att värma dit sånna.
Om man vill gå all in så kan man ju förstås byta slang hela vägen.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
Manick
27 december 2013 · 370 Inlägg

wadde skrev:
Bra tips Melaninen. Men saaben har PVC slangar fram till fuelrail, inte det bästa att sätta vanlig nippel på om man inte har övat mycket på att värma dit sånna.
Om man vill gå all in så kan man ju förstås byta slang hela vägen.

Ja eller kapa slangen och montera klämkopplingar? funkade finfint för mig när jag monterade nuke-grejerna smile

Audi A4 "B9 TDI Quattro" (2018)
Audi S8 "Bi-turbo" (1997)
JohanssonC
27 december 2013 · 158 Inlägg

Om du ska ha mätare i kupén tänk på att inte ha en mätare som kräver bensin fram till mätaren, använd en elektronisk där du sätter en givare på fuelrailen. Tråkigt om slangen spricker och det pumpar ut litervis med sås under instrumentpanelen..

Tex. http://www.trendab.se/bransletrycksmata … c-188.aspx

Volvo 940 "Turbo goes Sugis and BACK" (1992)
Eddy Galen, inte dum.
27 december 2013 · 1 324 Inlägg

JohanssonC skrev:
Om du ska ha mätare i kupén tänk på att inte ha en mätare som kräver bensin fram till mätaren, använd en elektronisk där du sätter en givare på fuelrailen. Tråkigt om slangen spricker och det pumpar ut litervis med sås under instrumentpanelen..

Tex. http://www.trendab.se/bransletrycksmata … c-188.aspx

Detta är jag mycket medveten om. Jag är ett praktexempel på murphys lag när det kommer till bilar så jag brukar oftast undvika saker som innebär att min bil blir en grill på fyra hjul.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang